اختلاف اعضای ۱+۵ منجر به عدم نتیجه بخشی مذاکرت شده است

۴ م دیماه ،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید مذاکرات در چارچوب قوانین و خارج از هرگونه فشار سیاسی صورت پذیرد لذا اگر فشار و زور در روند مذاکرات وجود باشد بی‌تردید جمهوری اسلامی آن را نخواهد پذیرفت.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ گفت: باید مذاکرات در چارچوب قوانین و خارج از هرگونه فشار سیاسی صورت پذیرد لذا اگر فشار و زور در روند مذاکرات وجود باشد بی‌تردید جمهوری اسلامی آن را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱+۵ باید نسبت به پیشنهادات شفاف ایران موضع‌گیری صریحی اتخاذ کند افزود: مواضع گروه ۱+۵ مدام در حال تغییر است در حالی که مواضع جمهوری اسلامی از ابتدا به صورت روشن و شفاف بوده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب و آمریکا در قبال ملت ایران اظهار داشت: اعمال سیاست‌های ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران طی سه دهه قبل سبب بی‌اعتمادی بیش از پیش به نقل از‌های سیاست‌مداران غرب و آمریکا شده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس بیان کرد: ‌اختلاف میان اعضای گروه ۱+۵ و تغییر در شرایط سیاسی بعضی از این کشورها می‌تواند یکی از دلایل تغییر در مواضع این گروه باشد که سبب شده مذاکرات به صورت نتیجه بخش انجام نشود.

آصفری همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های هسته‌ای خود را بر مبنای سیاست‌های  ‌‌NPT دنبال می‌کند و با تائید قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی از حقوق مسلم خود دفاع خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه گفتگوها میان ایران و ۱+۵ مخالف نیست اما گفتگو باید در چارچوب منطقی انجام شود تا راه ایران و آژانس به درستی مشخص شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.