اختلاف طبقاتی چه می‌کند

همیشه شنیده‌اید که می‌گویند در ازدواج به تشابه‌های طبقاتی و خانوادگی‌تان دقت کنید. این تشابه‌ها نه تنها کمک می‌کند که شما و همسرتان راحت‌تر با همدیگر کنار بیایید و حرف یکدیگر را بفهمید، بلکه روی آینده فرزندانتان هم تاثیر مستقیم…

همیشه شنیده‌اید که می‌گویند در ازدواج به تشابه‌های طبقاتی و خانوادگی‌تان دقت کنید. این تشابه‌ها نه تنها کمک می‌کند که شما و همسرتان راحت‌تر با همدیگر کنار بیایید و حرف یکدیگر را بفهمید، بلکه روی آینده فرزندانتان هم تاثیر مستقیم می‌گذارند. محققان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که در خانواده‌هایی که میان زن و شوهر اختلاف طبقاتی وجود داشته است، بچه‌ها با احتماًل بیشتری دچار بیماری‌های روانی می‌شوند!

ممتاز نیوز سال گذشته پژوهشی توسط هیست و لوگان انجام شد. این پژوهش روی نمونه‌ای شامل ۵۶ زوج ۳۰ تا ۴۵ ساله و فرزندانشان بود که نتایج آن نشان می‌داد فرزندان زوج‌های دارای تشابه طبقاتی کمتر، با احتماًل زیادتری از فرزندان زوج‌هایی که با هم اختلاف طبقاتی دارند، به اختلالات روانی خفیف تا متوسط مانند اضطراب، افسردگی یا بیش فعالی مبتلا می‌شوند. چیزی که محققان درباره آن به دست آوردند این است که احتماًلا سازگاری بیشتر والدین دارای تشابه طبقاتی در مسائل مربوط به زناشویی و فرزند پروری موجب به وجود آمدن این نتایج شده باشد.

پترسون هم در مطالعه‌ای به بررسی میزان رضایت زناشویی ۳۷زوج انگلیسی در ۵سال اول ازدواجشان پرداخته است. نتایج حاکی از آن است که میزان طلاق و تعارض‌های زناشویی حاد در زوج‌های دارای تشابه طبقاتی، تقریباً یک سوم زوج‌هایی بود که از نظر سطح طبقاتی با هم اختلاف داشتند. هرچقدر میزان تفاوت مالی و تحصیلاتی زوجین بیشتر می‌شد، این میزان افزایش‌ می‌یافت.

سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.