اختلاف قیمت هزینه تولید قارچ بالا گرفت

اختلاف قیمت هزینه تولید قارچ بالا گرفت

هزینه تولیدشده قارچ چهارهزار و ۵۸۲ تومان است، در حالی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت سه‌هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش قارچ درب کارخانه در نظر گرفته است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی قارچ ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: قارچ یک محصول کشاورزی است و باید مانند سایر محصولات با نگاه کارشناسی بخش کشاورزی در آن قیمت‌گذاری شود.

عباس رنجبر افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌نگاری که با اتحادیه انجمن صنفی قارچ داشته‌اند، خواهان نظارت و قیمت‌گذاری در این بخش هستند. در حالی که قارچ یک محصول کشاورزی و تابع عرضه و تقاضای بازار است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم قارچ را سه‌هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه در اردیبهشت‌ماه سال جاری مشخص کرده، در حالی که با در نظر گرفتن قیمت کارشناسی شده جهاد کشاورزی، هزینه تمام‌شده این محصول چهارهزار و ۵۸۲ تومان است.

رنجبر ادامه داد: قارچ مانند خیار و گوجه‌فرنگی یک محصول کشاورزی و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا و هزینه‌های تمام‌شده این بخش است.

وی تصریح کرد: از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان چند نامه به واحدهای بزرگ تولیدکننده قارچ زده شده تا قیمت خود را کاهش و به قیمت سال قبل برگردانده شود. در حالی که قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید قارچ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: در صورتی که این سازمان به قیمت کارشناسی شده جهاد کشاورزی تن ندهد، باعث تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده قارچ می‌شود.

رنجبر در پایان تأکید کرد: هم‌اکنون قیمت قارچ در میادین میوه و تره‌بار به قیمتی حدود پنج‌هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910715-02

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.