اختلاف موجود بین وضعیت بهداشتی مردم جهان نگران کننده است

۲۳م دیماه ،

بر طبق گزارش های جهانی هدف بهداشت برای همه در بسیاری از مناطق دنیا تحقق نیافته و اختلاف موجود در بین وضعیت بهداشتی مردن جهان نیز نگران کننده است.

محمد مهدی لطیفی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حدود ۳۵ سال قبل، هدف بهداشت برای همه و تأمین مراقبت های بهداشتی اولیه توسط کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تصویب شد و در واقع از آن زمان کشورهای مختلف تلاش های خود را برای دستیابی به هدف فوق آغاز نمودند.

وی افزود: بهداشت برای همه یک هدف واحد و محدود نیست بلکه جریانی است که سبب بهبود مداوم سلامتی مردم می گردد.

لطیفی اظهار داشت: با وجود تلاش های بسیاری که در جهت دستیابی به هدف بهداشت برای همه صورت گرفته است، اما بسیاری از کشورها و جوامع در دستیابی به این هدف موفق نبوده اند.

لطیفی تأکید کرد: بر طبق گزارش های جهانی هدف بهداشت برای همه در بسیاری از مناطق دنیا تحقق نیافته و اختلاف موجود بین وضعیت بهداشتی مردم جهان نیز نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف موجود بین وضعیت بهداشتی مردم جهان باید کاهش یابد، یادآور شد: یکی از مهمترین و اساسی ترین راه ها برای کاهش اختلاف وضعیت بهداشتی، توزیع عادلانه امکانات بهداشتی در بین کشورها و جوامع مختلف است.

لطیفی گفت: در کشورهای مختلف باید شرایطی فراهم شود که عموم مردم به مراقبت های اولیه بهداشتی، و خدمات پشتیبان آن دسترسی کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری های فنی و اقتصادی بین کشورها، نقش مهم و مؤثری در توسعه و اجرای استراتژی و هدف بهداشت برای همه دارد که متأسفانه این همکاری ها در شرایط کنونی بسیار ضعیف است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.