اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر گزارش آژانس در مورد ایران فاش شد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، از اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران که قرار است بزودی منتشر شود، پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از”هاآرتص”؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است هفته جاری، تازه ترین گزارش خود در مورد فعالیت هسته ای کشورمان را منتشر کند.
 
در آستانه انتشار این گزارش، واشنگتن و تل آویو در مورد محتوای این گزارش، دچار اختلاف شده اند.
هاآرتص نیز با اذعان به این اختلاف، گزارشی را در این خصوص منتشر کرده است.
هاآرتص، می نویسد؛ اسرائیل معتقد است؛ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، باید از این ادعا که به ایران پروژه هسته ای خود سرعت بخشیده، حمایت کند، اما کاخ سفید تاکید دارد که یافته های آژانس در این “تفکر کاری” که هنوز هم زمان برای حل بحران از طریق دیپلماتیک وجود دارد، تغییری نخواهد داد.
 
پیش بینی می شود؛ آژانس در گزارش جدید خود، ایران را بار دیگر به دروغ متهم کند.
 
بنیامین نتانیاهو که روز جمعه با مایک راجرز، نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته دائم اطلاعات دیدار و گفتگو کرد، مدعی شد؛ اطلاعات جدید موجود در گزارش تازه آژانس (که به زودی منتشر خواهد شد)، “سند دیگری است که نشان می دهد ایران به سوی دستیابی به توانمندی هسته ای با شتاب حرکت می کند.
برخلاف برداشت های نتانیاهو از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، کاخ سفید محتاط تر است.
تونی ویتور، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز، گفت؛ برای حل بحران هسته ای ایران، “زمان و فضا” وجود دارد.
یک مقام ارشد دیگر آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه گفت؛ اطلاعات جدید موجود در گزارش آژانس “تغییری در بازی” ایجاد نمی کند.
 
روز جمعه، نمایندگان آژانس با مقامات ایرانی ملاقات کردند تا در مورد اجازه بازدید بازرسان سازمان ملل متحد از سایت پارچین، با هم گفتگو کنند.
تماس روز جمعه _که پس از دو ماه وقفه انجام شد، بدون توافق و بدون تعیین تاریخ جدیدی برای دور بعدی گفتگوها به پایان رسید.
 
ایران که ادعاهای غرب را تکذیب می کند، می گوید؛ پارچین یک سایت نظامی عادی است و تمام اتهامات در مورد این سایت را “احمقانه” توصیف کرده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.