اختلال در امنیت، امدادرسانی به زلزله زدگان را دشوار می کند

ممتاز نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تامین امنیت مناطق زلزله ‌زده استان آذربایجان شرقی را از ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات دانست و گفت: اگر خللی در امنیت این مناطق به وجود آید، کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نیز با مشکل مواجه می‌شود.

جعفر قادری در گفت‌و گو با خانه ملت، اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی این است که با حضور به موقع و موثر در مناطق زلزله زده، امنیت لازم را فراهم کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تامین امنیت و نظم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ارتباط تنگاتنگی با امدادرسانی بهتر به حادثه‌دیدگان دارد؛ از همین رو اگر خللی در امنیت این مناطق به وجود آید، کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نیز با مشکل روبه رو می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت رفع کاستی‌ها و نواقص در امنیت مناطق زلزله زده تصریح کرد: اگر کمک‌های مردمی نیز در کنار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار بگیرد، قطعا نواقص و کمبودها به خوبی برطرف خواهد شد.

قادری با مد نظر قرار دادن عملکرد نیروی انتظامی تاکید کرد: انتظار نمایندگان مجلس این است که نیروهای امنیتی و انتظامی در مورد تامین امنیت مناطق زلزله زده احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و به صورت همه جانبه در این موضوع ورود پیدا کنند تا کاستی‌ها و نواقص احتمالی هر چه سریع‌تر رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار نیروی انتظامی اجازه استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی را برای تامین امنیت مناطق فراهم می‌کند، گفت: قطعا حضور نیروی بسیج در کنار نیروی انتظامی می‌تواند به تامین امنیت و نظم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی کمک شایانی کند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.