اختلال شبکه‌های رایانه‌ای، هر هفته گریبانگیر یک سوم شرکت‌ها

فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد هر هفته یک سوم شرکت‌ها با مشکل اختلال در شبکه‌های رایانه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد هر هفته یک سوم شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان با مشکل اختلال در شبکه‌های رایانه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از آی تی پی، تحقیقات موسسه بروکید نشان می‌دهد که با وجود استفاده بسیاری از نهادها و موسسات از تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان، مانند بصری‌سازی اطلاعات و کلود کامپیوتینگ، زیرساخت‌های آی تی آنها دچار مشکلات اساسی است.

۹۱ درصد از شرکت‌های مورد پرسش در این تحقیق گفته‌اند که شبکه‌های رایانه‌ای آنها برای مقابله با چالش‌های ناشی از ظهور فناوری‌های کلود و بصری سازی آماده نیست و این در حالی است که سه چهارم این شرکت‌ها می گویند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را در سه سال اخیر به روز کرده اند.

افزایش ترافیک به سبب ارائه خدمات تازه شبکه ای چالش مهمی است که اختلال در شبکه ها را تشدید کرده است. ۱۸ درصد از شرکت ها برای مقابله با همین اختلالات به استفاده از شبکه های فیبر نوری روی آورده اند و ۵۱ درصد هم می گویند قصد دارند در آینده از آنها استفاده کنند.

جالب آنکه ۴۱ درصد از شرکت ها تصریح کرده اند اختلالات شبکه‌ای موحب تاثیرات منفی مالی مستقیم یا غیر مستقیم شده است. بر اساس بررسی یاد شده شرکت های تجاری به طور متوسط هر دو سال یک بار دیتاسنترهای خود را به روز می کنند، اما ۲۴ درصد آنها این کار را هر سه سال یکبار انجام می‌دهند، همچنین ۷۹ درصد از آنها به استفاده از فناوری‌های کلود روی آورده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.