اختیارات شهرک های صنعتی استانها به استاندار واگذار شد

به گزارش ایرنا، ‘مهدی غضنفری’پنجشنبه شب در مراسم افتتاح شهرک صنعتی افق ابهر، استانداران را مطلع از وضعیت موجود استانهای مختلف دانست و افزود: تفویض اختیارات شهرک های صنعتی به استانداران می تواند در بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود و راه اندازی واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری کمک شایانی خواهد کرد.

وی، یادآورشد: ظرفیت های موجود در شهرک های صنعتی امروز متناسب با برنامه ریزی های صورت گرفته برای افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ بوده و باید تا این زمان به بهره برداری کامل برسد.

غضنفری، به وجود نزدیک به ۹۰۰ شهرک صنعتی در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار بنگاه صنعتی و تولیدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۸۴ در این شهرک های راه اندازی شده بود که با ۱۶ هزار واحد صنعتی ایجاد شده در دولت نهم و دهم، تعداد صنایع موجود به ۲۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه استاندار در سطح استان ها از پتانسیل ها و ظرفیت های تجاری و اقتصادی اطلاع کافی دارند، گفت: در صورتی که اختیارات به آنان تفویض شود، ظرف مدت یک سال آینده ظرفیت های موجود به بهره برداری خواهند رسید.

وی، به تسهیلات موجود در قانون برنامه بودجه سال جاری برای صنایع اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبات، ۱۰ درصد از اعتبارات صندوق ذخیره ملی به صورت تسیهلات و سه درصد از اعتبارات بانک صنعت و معدن بار یرفع مشکلات واحد های صنعتی و گسترش صنایع در سال جاری تخصیص خواهد یافت.

۷۳۱۹/۵۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۲۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.