اخذ وام با تولید پفک و سبزی خردکنی!

مشرق، ” پکیج آموزشی مراحل دریافت وام اشتغال “؛ ایمیلی که به صورت گسترده برای بسیاری از کاربران اینترنت ارسال شده است. در توضیحات همراه این ایمیل تاکید شده که این پکیح اورجینال بوده و دارای مجوز رسمی است.

نکته جالب در این ایمیل تبلیغاتی این است که تاکید شده “اگر آموزش ها و مراحل قید شده در این پکیچ را دنبال کنید و طرحی که به بانک ارائه میدهید استاندارد باشد بانک مجبور به دادن وام به شماست، از ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان و به هیچ وجه با طرح توجیهی مناسب قادر به رد درخواست وام نمی باشند.”

بیش از ۶۰ طرح کسب و کار برای ارائه به بانک و دریافت وام در این پکیج پیشنهاد شده است. از طرح کسب و کار پرورش ماهی قزل آلا و راه اندازی باشگاه ورزشی گرفته تا طرح های احداث مهد کودک و تولید پفک نمکی. طرح هایی با جزئیات خاص آن بیشتر به نظر می رسد برای قانع کردن بانک برای دریافت وام هستند تا تولید.

“مهم نیست که شاغل هستید یا نه، فقط کافی است به دنبال گرفتن وام باشید”،‌”روش ۱۰۰% عملی گرفتن وام اشتغال مطابق با سیاست های جدید دولت”، “بازپرداخت این وام ها ۵ سال است”، “بدون نیاز به سپرده گذاری” جمله هایی است که در این ایمیل تبلیغاتی عنوان شده تا کابران را برای خرید قانع کند. خریدی که برای آن باید ۲۴ هزار تومان پرداخت کنید و از طریق پست محصول را دریافت کنید.

طبق روال اینگونه تبلیغات نیز شماره های پشتیبانی تنها یک خط ایرانسل است که بیشتر اوقات نیز “در دسترس نمی باشد”.

اگرچه بارها در خصوص لزوم برخورد مراجع ذی صلاح با اینگونه کلاه برداری ها در رسانه های مختلف تاکید شده و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده ، اما به نظر می رسد با توجه به رشد قارچ گونه اینگونه کلاهبرداری ها در فضای مجازی لزوم تدبیری فراگیرتر از سوی مسئولان امری ضروری است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.