«اخراجی‌ها ۴» و «کارتن خواب ها» امروز در جشنواره عمار+فیلم و عکس

۷ م دیماه ،

چهارمین روز اکران فیلم‌های سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار دقایقی پیش در سینما فلسطین آغاز شده و مستند جذاب «اخراجی‌ها ۴» و فیلمی داستانی که با کمک مقدم‌دوست و نعمت‌الله ساخته شده در میان آنها به چشم می‌خورد.

دیگر انیمیشن مهم امروز، انیمیشن «نقطه نهایی» است که به نابودی استکبار به رهبری ایران می‌پردازد و آن را علی لطفی کارگردانی کرده است که در سانس ۱۸ تا ۲۰ و در سالن اصلی به نمایش درمی‌آید.«ننه قربون» نیز مستند دیگری است که یاسر عرب از برگزیدگان دوره قبل جشنواره عمار دربارهٔ فعالیت‌های زنان در پشت جبهه‌های جنگ به جشنواره عمار فرستاده و قرار است امروز در سالن شماره دو سینما فلسطین و در سانس ۱۸ تا ۲۰ اکران شود.

به گزارش  فارس، چهارمین روز جشنواره مردمی عمار در حالی از ساعتی دیگر آغاز به کار می‌کند که فیلم‌های مستند جذابی در این روز به نمایش درمی‌آید.

* «کارتن‌خواب‌ها» در جشنواره عمار

از مهمترین مستندهای امروز «کارتن‌خواب‌ها» به کارگردانی مهدی سلیمان منصور است که به تلاش‌های جنبش عدالتخواه برای بازگرداندن کارتن‌خواب‌ها به اجتماع می‌پردازد؛ این مستند ۲۴ دقیقه‌ای در سانس ۱۳ تا ۱۵ در سالن اصلی سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

از دیگر مستندهای مطرح امروز مستند «این سه زن» و روایت سه زن از روزهای مقاومت خرمشهر است که علی خسروی آن را کارگردانی کرده است و قرار است در سانس ۱۳ تا ۱۵ سالن اصلی سینما فلسطین به نمایش درآید.

اما مستند برجسته دیگر امروز مستند «اخراجی‌ها ۴» به کارگردانی محمدتقی رحمتی است که به داستان یک روحانی در کمپ ترک اعتیاد می‌پردازد و قرار است در سانس ۱۸ تا ۲۰ در سالن اصلی سینما فلسطین به نمایش درآید.

 

 

مستند ننه قربون

«اسرار آیت» که به زندگی و شهادت «سید حسن آیت» می‌پردازد به کارگردانی سیدمهدی دزفولی به مدت ۹۰ دقیقه در سالن شماره ۳ و در سانس ۱۳ تا ۱۵ جشنواره عمار به نمایش درمی‌آید.

 

* ناگفته‌هایی از ربایش حاج احمد متوسلیان و همراهانش امروز در عمار

 

اما سیاوش سرمدی کارگردان مستند بیادماندنی ادواردو با دو مستند امروز در جشنواره عمار است که یکی از آنها مستند «به دنبال حقیقت» است که به تلاش‌ها برای یافتن ۴ دیپلمات اسیرمان می‌پردازد و ناگفته‌هایی از ربایش حاج احمد متوسلیان و همراهانش بیان می‌کند؛ این مستند ۷۸ دقیقه‌ای امروز در سانس ۱۳ تا ۱۵ و در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

مستند دیگر او که با دیگر مستندهای امروز شاید متفاوت باشد مستند زیبای «مادر» است که به زندگی مادر ۵ شهید می‌پردازد و قرار است در سانس ۱۸ تا ۲۰ و در سالن اصلی به نمایش درآید.

اما شاید مهمترین مستند نقد داخل گفتمانی امروز جشنواره عمار را بتوان مستند «من سهمیه‌ای نیستم!» به کارگردانی محمدحسن مددی دانست که در آن یک دانشجوی پزشکی به بررسی سهمیه کنکور فرزندان شاهد هیئت علمی و پولی می‌پردازد.

 

* مقدم‌دوست و نعمت‌الله با بازیگر «وضعیت سفید» در «۲۴ ساعت مرخصی»

البته امروز و در چهارمین روز اکران جشنواره مردمی فیلم عمار یک فیلم داستانی از بازیگر سریال «وضعیت سفید» یعنی «ناصر شهریاری» در سانس ۲۰ تا ۲۲ و در سالن اصلی سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

«۲۴ ساعت مرخصی» سلامتی ۲۴ ساعته‌ای که به شخصیت معلول این فیلم داده می‌شود، ماجرایی است که شهریاری به آن پرداخته است و «هادی مقدم‌دوست» مشاور او و بازنویس فیلمنامه بوده و «حمید نعمت‌الله» هم مانند مقدم‌دوست، مشاوره فیلم را برعهده داشته است.

انیمیشن‌های نسل نو سینمای انقلاب اسلامی نیز بخش دیگری از فیلم‌های امروز است که مستند «نبرد خلیج فارس» به کارگردانی فرهاد عظیما از جمله آنهاست که به روایت یکی از عملیات‌های قهرمانانه شهید عباس بابایی می‌پردازد.

این انیمیشن که فیلم افتتاحیه جشنواره نیز بود به مدت ۳۳ دقیقه و در سانس ۲۰ تا ۲۲ سالن اصلی سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

 

 


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.