اخراجی های روزنامه دولت، روزنامه زدند/ کارت خانه مطبوعات برای مرغ ۴هزارو ۷۰۰تومان

گدایی ۱۲میلیون‌مارکی منافقین از مردم آلمان/ ادامه توزیع کتب ضاله در تورهای گردشگری با وجود انکار مسئولان/ چه کسی با دستگیری «مه آفرید۲» سکته کرد؟ … از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

التماس دعای سلطنت طلبان از اصلاح طلبان!

مدیر یک روزنامه زنجیره ای توقیف شده از عناصر ضدانقلاب مقیم خارج خواست تا ضمن رعایت مصالح اصلاح طلبان در داخل ایران، با آنها همکاری کنند.

محمدصادق جوادی حصار (مدیر مسئول روزنامه زنجیره ای توقیف شده توس) عضو حزب منحله اعتماد ملی و از حامیان کروبی است. وی در میزگرد رادیوفردا (ارگان رسمی سازمان سیا) به همراه شهریار آهی شرکت کرد. آهی از عناصر سلطنت طلب مشاور رضا پهلوی و هماهنگ کننده برخی نشست های اپوزیسیون در خارج کشور است. نکته جالب در این میزگرد تاکید طرفین بر تقسیم کار داخل و خارج است در حالی که منطقا جمع بین گروهک های برانداز ضدانقلاب با مدعیان اصلاح طلبی و پایبندی به انقلاب ممکن نیست. نفر سومی که در این میزگرد شرکت کرده بود، فردی به نام محمد امینی مقیم آمریکا بود. وی تصریح کرد طیف شهریار آهی دنبال آلترناتیوسازی برای جمهوری اسلامی و ایجاد چیزی شبیه دولت در تبعید است.

جوادی حصار نیز در آغاز این میزگرد گفت « در بین کنشگران سیاسی داخلی این ذهنیت مشاهده می شود که یک عده ای از دوستان قدیمی ماها [!!] وقتی به آن طرف آب می روند و خارج از کشور هستند، بیش از اینکه تئوری پردازی کنند و انتقادهایی را مطرح کنند، کار دیگری از دستشان برنمی آید. کار اصولی و اساسی این است که در داخل بمانیم و مبارزه فرهنگی مسالمت آمیز را انجام دهیم». سپس شهریار آهی با لحنی همدلانه گفت: تمایز بین داخل و خارج را من واقعا به آن صورت حس نمی کنم. یک کاری هست داخل کشور خیلی بهتر می شود انجام داد و آقای جوادی هم اشاره فرمودند و خیلی هم مهم است و باید پشتیبانی کنیم. یک کارهایی هم هست نمی شود در داخل کشور انجام داد. نمی شود در داخل کشور یک عده ای تجمع کنند و حرف خودشان را بزنند. همه اینها ابعاد مختلف ارتباطاتی هستند که باید مخالفان را به همدیگر وصل کنند.

سپس محمد امینی وارد بحث شد و درباره مواضع سلطنت طلبانی چون آهی اظهار داشت: با همه احترامی که برای آقای آهی و دوستان شان دارم، می روند و در جاهایی جمع می شوند و اساسا گمان می کنند با گردهم آمدن کسانی که دارای پایگاه در داخل ایران که سهل است در خارج هم آنقدرها پایگاهی ندارند می توانند یک آلترناتیو بسازند. واقعیت این است که این نوع حرکتها نه دارای پایگاه در خارج هستند و نه در داخل. بسیاری از مهره هایی هستند که بارها این کار را کرده اند دور هم جمع شده اند. بیشتر چشم امید به دولت های خارجی دارند.

در ادامه نوبت جوادی حصار شد تا ضمن دفاع از برگزاری نشست محافل ضد انقلاب در خارج، تبصره ای به آنها بزند: همان طور که آقای آهی گفتند این نشست ها و کنفرانس ها مادامی که برای تبادل اندیشه و ساختن آلترناتیو فکری باشد خیلی هم مورد استقبال است. اما متاسفانه وقتی که صحبت از ساختن آلترناتیوهای جایگزین برای جمهوری اسلامی مطرح می شود اولین نتیجه اش در داخل تحت فشار گذاشتن همه اهالی فکر و فرهنگ و همه منتقدان سیاسی و اجتماعی است. به این معنا که شما با این کنشگران به تعبیر آقایان «ضد انقلاب و ضد جمهوری اسلامی» هستید. این متاسفانه باعث تنگناهای بیشتر می شود. این یک مقداری باید تفکیک شود. اما در مورد این فرمایش که شما فرمودید، امکان تعامل اصلاح طلبان و کنشگران جنبش سبز در گذشته بیشتر بود اما متاسفانه امروز خیلی زمینه اش فراهم نیست.

پس از آن شهریار آهی مورد پرسش خبرنگار رادیو فردا قرار گرفت مبنی بر اینکه «یکی از حامیان مالی کنفرانس بروکسل آقای خادم هماهنگ کننده کودتای نوژه هستند، آیا میان این طیف از فعالان با حامیان اصلاحات و جنبش سبز اعم از هواداران میرحسین موسوی، مهدی کروبی، عبدالله نوری و محمد خاتمی می شود همگرایی ایجاد کرد با شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل؟». این سلطنت طلب فراری ضمن تأیید امکان همکاری این طیف های گوناگون گفت: ما سعی حداکثری خودمان را می کنیم برای جمع کردن همه این نحله ها. داخل یک کار می تواند بکند، خارج یک کار می تواند بکند که داخل نمی تواند بکند. لازم و ملزوم همدیگر هستند. این اختلافات را کنار بگذارید بیایید با همدیگر همکاری کنیم.

آنگاه خبرنگار رادیو فردا از جوادی حصار پرسید «آیا شما امکان تقسیم کار میان گرایش های منتقد و مخالف [جمهوری اسلامی] را می بینید؟» که وی اظهار داشت:

همه منتقدین جمهوری اسلامی پشتیبانی خودشان را از یک جریان اکثریتی یا حداقل اکثریت نمایی در وضعیت فعلی، حمایت شان را اعلام کنند و انتقادهایشان را هم داشته باشند. ولی این که همدیگر را خنثی کنند، اینها بگویند اصلاح طلب یعنی شکل دوم جمهوری اسلامی و یک عده ای متهم کنند که هر که با جمهوری اسلامی حرف بزند یعنی که خواستار هیچ تغییری نیست و دارند فریب می دهند، این حرفها جز اینکه نیروها راهرز کند هیچ فایده دیگری ندارد.

میزگرد ارگان رسمی سازمان سیا برای تقسیم کار میان گروهک های ضد انقلاب و طیف نفاق جدید این گونه پایان یافت که شهریار آهی گفت «از این راه دور احساس نزدیکی بیشتری به آستان قدس علی ابن موسی الرضا می کنم. خودم چون مشهدی هستم خیلی خوشحالم از اینکه صدای آقای جوادی حصار عزیز را از آنجا می شنوم. با فرمایشات ایشان کاملاً موافق هستم. فکر می کنم که هر تمایز بین عقاید مختلف را نباید برجسته کرد. باید کمتر کرد. همکاری بین همه اینها مهمترین امر است؛ چه تمایز بین خارج و داخل و بین اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب» و جوادی حصار نیز از احساس خوب آهی تشکر کرد!

خاطرنشان می شود هم سلطنت طلبان در طول سال های ۱۳۰۴ تا ۱۳۵۷ و هم منافقین مدعی اصلاح طلبی در حد فاصل سال های ۷۶ تا ۸۳ بیشترین دشمنی ها و جسارت ها را نسبت به مقدسات اسلامی و ساحت ائمه معصومین(ع) نشان دادند. آخرین نمونه این عداوت در جریان فتنه سبز که همراه با حرمت شکنی امام حسین(ع) در روز عاشورا و خط کشیدن بر روی نام اسلام در شعار جمهوری اسلامی بود، به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است شهریار آهی آبان ماه سال گذشته در مصاحبه با وب سایت چراغ آزادی درباره کروبی و موسوی گفته بود:من همیشه احترام خاصی قائلم برای کسی [کروبی] که حتی در این سن می تواند این قدر تحول پذیر باشد… آقای موسوی خصوصیات فردی بسیار جذاب و پراستقامتی دارد ولی متأسفانه غرق در دوران طلایی انقلاب- که برای ایشان طلایی ولی برای کشور بسیار بد بود- است.

وی همچنین درباره بوش گفته بود: آدم خیلی دوست داشتنی است ولی فکر می کنم بخصوص در مورد عراق اشتباه بزرگی کرد.

یک عروسک گردان برای ۲ خیمه شب بازی در سوئد

یک بنیاد سوئدی متولی نشست چند ماه پیش گروهک های برانداز در استکهلم سوئد، میزبان نشست شبه اصلاح طلبان و سبزهای فراری در گوتنبرگ سوئد بود.

بنیاد اولاف پالمه چند ماه پیش میزگردی را در استکهلم برگزار کرد که در آن سلطنت طلبان، گروهک کومله، برخی بریدگان سازمان منافقین و شماری از چپ های سابق حضور داشتند. این بنیاد چند روز پیش نیز مقارن با گردهمایی «شاخه استکهلم» در بروکسل که با میزبانی رضا خادم (وزیر دولت مستعجل بختیار و از دست اندرکاران کودتای ناکام نوژه) برگزار شد، نشستی را در گوتنبرگ سوئد تحت عنوان نشست دوم «سفیران سبز امید» برگزار کرد. علی حسین قاضی زاده از عناصر فراری نزدیک به حزب مشارکت و شورای هماهنگی سبز در گفت وگو با رادیو فرانسه اظهار داشت: شرکت کنندگان اگرچه خود را به شورای هماهنگی سبز نزدیک کردند اما برگزاری نشست با هماهنگی این شورا انجام نشده است. اینکه ما در نشست بروکسل حضور نداشتیم شاید این یک توافق دو طرفه است. ما با کسانی که در کنفرانس بروکسل شرکت کردند اختلاف نظر داریم. از نظر ما شائبه هایی در فعالیت آن ها وجود دارد و از نظر آن ها هم شائبه هایی در فعالیت ما… شاید آن ها ما را خیلی به شورای هماهنگی راه سبز امید نزدیک می دانند و خود را به این شورا نزدیک نمی بینند. ما شائبه هایی داریم که عده ای بیرون از مرزهای کشور نشسته اند و به دنبال جایگزین هایی برای نظام با روش های غیر دموکراتیک هستند. این شائبه ها این قدر قوی است که فعلاً همکاری ما را با یکدیگر میسر نمی سازد.»

یادآور می شود برخلاف محافل استکهلم و بروکسل که اسامی شرکت کنندگان و اظهارات آنها منتشر شد، ترتیب دهندگان نشست گوتنبرگ به طور کاملاً مخفی اقدام به برگزاری نشست کردند. با این حال میزبانی مشترک بنیاد سوئدی که ایستگاه پوششی برای سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است، تردیدی باقی نمی گذارد که شرکت کنندگان نشست های بروکسل و استکهلم و گوتنبرگ اهداف مشترکی دارند و تنها برای حفظ ظاهر، اقدام به برگزاری نشست های جداگانه کرده اند همچنان که شبه اصلاح طلبانی نظیر حقیقت جو، محمد تهوری، سازگارا، افشاری، امیر ارجمند و واحدی در نشست های مشترک با سلطنت طلبان و دیگر گروه های ضدانقلاب- از جمله کسانی نظیر نوری زاده، آهی، عبدالله مهتدی (رئیس کومله) و…- شرکت کرده اند.

تحریم ایران کاملا شکست خورده این هم سندش!

سیاست رویارویی غرب نخواهد توانست حاکمیت ایران را وادار به کوتاه آمدن کند. سیاست تحریم تماما شکست خورده است.

این ارزیابی را روزنامه وینرسایتونگ در تحلیل تحریم های غرب علیه ایران منتشر کرد. این روزنامه اتریشی نوشت: سیاست تحریمی غرب به تمامی شکست خورده است. در سال ۱۹۸۶، وقتی کنگره آمریکا « قانون تحریم ایران» را تصویب کرد ایران هیچ سانتریفیوژی نداشت. ۱۶سال بعد از تصویب این قانون نتیجه دلسردکننده است. طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی در فوریه گذشته، ایران دارای ۸۸۰۰ سانتریفیوژ است. بازرسان آژانس تخمین می زنند که ایران احتمالا بیش از ۵ تن اورانیوم با غنای پایین تولید کرده است. در نتیجه محدودیت های تجاری به هدف خود برای جلوگیری از گسترش برنامه اتمی نرسیده اند. ایران همچنان به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و غرب باید دست روی دست نظاره گر باشد.

این روزنامه تصریح کرد: سیاست رویارویی غرب نخواهد توانست حاکمیت ایران را به کوتاه آمدن وادارد. برعکس، این سیاست به تشنج دامن می زند.

وینرسایتونگ امکان اعمال تحریم های جدید را غیرممکن و تهدید نظامی را غیرواقع بینانه توصیف کرده و پیش بینی کرده که غرب نهایتا مجبور به کنار آمدن با ایران شود.

ایران با دور زدن تحریم ها آمریکا را سر کار گذاشته است

روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد تحریم ها قادر نیستند حتی از تغییر نام و محل ثبت نام کشتی های ایرانی جلوگیری کنند تا چه رسد به توقف برنامه هسته ای ایران.

این روزنامه در گزارشی که به دور زدن تحریم ها از سوی ایران اختصاص دارد، نوشت: ایران با تغییر نام و پرچم کشتی ها، از تحریم ها شانه خالی می کند. ایران دارای یکی از ناوگان های بزرگ دریایی در منطقه با بیش از ۴۰ کشتی نفتکش است. برخی از کشتی ها با پرچم کشورهای دیگر تردد می کنند و در جزایر و مناطقی نظیر ویرجین آیلند انگلیس یا سیشل و توالو به ثبت رسیده اند.

روزنامه آمریکایی اضافه کرد: ایران از سالها قبل برای دور زدن تحریم ها از روش های مشابه استفاده کرده و از جمله برخی کشتی های خود را در مالت و قبرس به ثبت رسانده است. شرکت کشتیرانی ایران از سال ۲۰۰۸ همزمان با قرار گرفتن در فهرست تحریم های آمریکا، اقدام به ثبت برخی کشتی های خود در کشورهای دیگر کرد و در آن زمان بارها نام و محل ثبت نام کشتی ها عوض شده است. هنوز هم استفاده از شرکت های پوششی در کشورهایی نظیر هنگ کنگ یا پاناما و بولیوی ادامه دارد.

وال استریت ژورنال ادامه داد: یکی از روش های مقابله با اقدامات ایران تعقیب مسیر تردد این کشتی هاست. به همین خاطر کشتی های ایرانی از ماه ها پیش سیستم ردیاب خود را خاموش کرده اند تا مسیر تردد و نقاط بارگیری آنها مشخص نشود. تمام این اقدامات به منظور به تعویق انداختن روند اجرای تحریم های موجود یا دشوار کردن تنظیم تحریم های جدید علیه حمل و نقل دریایی ایران صورت می گیرد.

این روزنامه در پایان تاکید کرد: به این ترتیب تحریم های بین المللی علیه ایران نه تنها نتوانسته اند برنامه هسته ای این کشور را متوقف کنند، بلکه حتی قادر نیستند که از تغییر نام و محل ثبت کشتی های ایرانی جلوگیری کنند. در چنین شرایطی ایران خواهد توانست با پیدا کردن واسطه ها و کشورهای دیگر به طور مستمر کشتی های خود را به دور از هرگونه محدودیتی در رفت و آمد نگاه دارد.

روزنامه وطن امروز:

گدایی ۱۲میلیون‌مارکی منافقین از مردم آلمان

یک پژوهشگر هلندی اعلام کرد: منافقین پس از انتقال فرزندان اعضای این باند از عراق به اروپا، از این کودکان به عنوان مهره‌هایی برای سوءاستفاده مالی استفاده کردند. به گزارش هابیلیان بنا به گفته یودیت‌نیورینک، برخی کودکان اعضای سابق منافقین که در سال ۱۹۹۱ به دستور مسعود رجوی از پدران و مادران خود جدا شده و به اروپا فرستاده شده‌اند با افشای مناسبات این فرقه اعلام کردند به دستور رجوی از وجود آنها برای گدایی در خیابان‌های آلمان استفاده شده است.

بر پایه این خبر، تعداد زیادی از این کودکان که در ساختمان‌های متعلق به منافقین نگهداری می‌شدند، هر روز مجبور بودند در خیابان‌های آلمان از مردم این کشور گدایی کنند و در صورتی می‌توانستند به محل نگهداری خود بازگردند که رقمی بین ۱۳۰ تا ۲۶۰ مارک از مردم گدایی کرده باشند. این خبر می‌افزاید: در فاصله زمانی کوتاهی، سرکرده منافقین از همین راه ۱۲میلیون‌ مارک عواید گدایی از مردم آلمان را صرف امور تروریستی فرقه‌اش کرد.

بعد از سال ۱۹۹۱ مسعود رجوی تداوم نقش خانواده را در فرقه‌اش مخرب اعلام کرد و با جدا کردن اجباری فرزندان اعضا از خانواده‌هایشان، آنها را راهی اروپا و آمریکا کرده و در ساختمان‌های اجاره‌ای نگهداری کرد اما با افشای رسوایی‌های گسترده درباره سوءاستفاده از کودکان در این فرقه، دولت آلمان همه خانه‌های محل نگهداری کودکان را به دلیل کلاهبرداری و سوء استفاده در سال ۲۰۰۱ تعطیل کرد.

لغو تعطیلات تابستانی نظامیان سعودی

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با این عنوان که «آیا تلاش‌های دیپلماتیک درباره ایران و سوریه به موفقیت منجر می‌شود؟»، نوشت: خاورمیانه در تابستان امسال شاهد تنش‌هایی داغ میان مذاکره‌کنندگان در موضوع سوریه و ایران است.

روزنامه واشنگتن‌پست دیروز در تحلیلی با اشاره به افزایش شدت تنش‌های خاورمیانه نوشت: یکی از نشانه‌های افزایش تنش‌ها، هشداری است که اخیرا به برخی فرماندهان نظامی سعودی درباره لغو تعطیلات تابستانی‌شان ارائه شده است. واشنگتن‌پست در ادامه بدون اشاره به ناآرامی‌های داخلی عربستان‌سعودی که به تدریج در حال گسترده شدن است، اعلام کرد: مسؤولان آمریکایی و سعودی معتقدند این هشدارها به علت نگرانی ریاض از درگیری نظامی احتمالی با ایران، جنگ در سوریه و تنش‌های بحرین اتخاذ شده است.

روزنامه تهران امروز:

بادامچیان رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه شد

در حالی که هنوز برخی از محافل سیاسی معتقدند ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام است دیروز حزب موتلفه با انتخاب رئیس ستاد انتخابات رسما وارد انتخابات شد. طبق آنچه محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه شده است و مسائل مربوط به این موضوع را پیگیری می کند. حبیبی با بیان اینکه بادامچیان در دوره های قبل هم مسئول انتخابات حزب بود،به ایسنا گفت: بحث های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در این ستادمورد بخث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که حزب موتلفه جزو معدود حزب هایی است که در آستانه هر انتخاباتی ستاد انتخاباتی تشکیل می دهد به گفته حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی این حزب، موتلفه در کنار ستادهای فردی که توسط اعضا و با هدف برنامه ریزی انتخاباتی تشکیل می شود، اقدام به تشکیل ستاد انتخاباتی حزب می کند تا در آن مباحث کلان انتخاباتی مورد بحث و نظر قرار گیرد. وی به خبرآنلاین گفت: در جلسات ستاد انتخاباتی حزب مسائلی چون « نحوه ورود به انتخابات»، «رصد مسائل سیاسی کشور» و « انتخاب کاندیداهای مورد نظر حزب»، مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت وارد بحث و تبادل نظر با سایر احزاب اصولگرا می شود.

جریان انحرافی نمی تواند با ترفند گرانی مردم را از ولایت جدا کند

داوود احمدی نژاد برارد رئیس جمهور معتقد است گرانی ها ریشه در جریان انحرافی دارد. او در همین زمینه گفت: جریان انحرافی نمی تواند با ترفند گرانی مردم را از ولایت جدا کند. دبیر سابق پدافند غیر عامل کشور به برنامه های آینده جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: حال که جریان انحرافی و دولت نتوانست در انتخابات و دیگر جریان های برنامه ریزی شده از سوی آنها موفق شود به گرانی انجام گسیخته در کشور دامن زده است تا آستانه صبر و تحمل مردم را تمام کند، به خیال اینکه مردم با این فشارها به خیابان می ریزند و از ولایت دست می کشند.

احمدی نژاد خطاب به دولت و سران فتنه و جریان انحراف که همه با هم در یک مسیر برای نابودی انقلاب تلاش می کنند ابراز داشت: شماها کور خوانده اید که می توانید این ملت را با نقشه شومی همچون گرانی و فشار اقتصادی از پای درآورده تا به مقاصد خود برسید. چرا که این ملت در ۳۲ سال که از عمر انقلاب گذشته است، ثابت کرده اند که پستیبان ولایت فقیه و رهبر خود هستند و انی شما هستید که در مسیر خوارج قرار گرفته اید.

اخراجی های روزنامه دولت، روزنامه زدند

روزنامه شهروند به زودی توسط تیمی از کارکنان اخراجی سابق روزنامه ایران منتشر خواهد شد. حسن قاسمی ( مشاورارشد رئیس موسسه)، هدایتی (رئیس موسسه شهرستان های ایران)، شاکری ( سردبیر ویژه نامه های استانی ایران) و حسینی ( سرپرست شبکه آنلاین) که با حکم جوانفکر از کار برکنار شده بودند. حالا شهروند را منتشر خواهند کرد.

نفوذ برخی مدعیان ظهور صفرا در بدنه دولت

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: گروهی در زمان فعلی گفتند دوران ظهور صغرافرار رسیده و ما دیگر نیاز به واسطه نداریم و باید ولایت فقیه محو شود. متاسفانه بعضی از افراد این جریان در بدنه دولت نفوذ پیدا کردند و گاهی در مجالس رسمی صندلی خالی برای نشستن امام زمان (عج) در کنار خود قرار می دادند یا در نماز جماعت در صف جلو جایی برای حضور آقا در نظر می گرفتند و باز این فراتر رفتند و فیلمی با عنوان «به سوی ظهور» ساختند.

روزنامه ملت ما:

ادامه توزیع کتب ضاله در تورهای گردشگری با وجود انکار مسئولان

با این که مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منکر توزیع سی دی و کتابهای مسیحیت تبشیری در بین مسافرین عازم به کشورهای ارمنستان گرجستان که از طریق تورهای گردشگری به این کشورها می روند هستند، اطلاعات تازه ای در این باره به دست آمده است. گفتنی است در همین خصوص چند تن از مسافرین تور «الف» که مدتی پیش به مقصد گرجستان کتاب انجیل و سی دی های آموزشی – تبلیغاتی در اختیارشان قرار گرفته است.

ترویج سلفی گری در مناطق آزاد!

به تازگی در یکی از دانشگاه های وابسته به یکی از مناطق آزاد کشور جریانی افراطی وابسته به جریانات سلفی در سایه سکوت و انفعال مسئولان مناطق آزاد به ترویج عقاید تند وهابی می پردازند. گفتنی است این اتفاق در حالی رخ می دهد که معمولا در این دانشگاه ها برنامه ای ایجابی در جهت تبیین حقانیت شیعه و نقد مبانی انحرافی وهابیت وجود ندارد و دانشجویان بدون هیچ سلاحی با این افکار التقاطی مواجه می شوند.

تروریست ها منشعب می شوند

گروهک تروریستی پژاک که این روزها از سوی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تحت فشار قرار گرفته در شاخه اروپایی خود دست به انشعاب زده است. در این رابطه، «امیر کریم» با نام مستعار «هه وال مزدک» اهل مهاباد که تنها تحصیلکرده این گروهک بوده و در رشته زراعت در دانشگاه تبریز تحصیل کرده است با انحلال پنج کمیته از کمیته های این فرقه تروریستی در اروپا از جمله کمیته های اتریس، انگلیس، نروژ، سوئد و … در واقع بخشی از نیروهای این گروهک تروریستی در اروپا را به حال انفعال در آورده است. گفتنی است همین امر موجب شده است که اعضای جدا شده با اعلام استقلال اقدام به تاسیس شاخه جدید اروپایی کنند.

چه کسی با دستگیری «مه آفرید۲» سکته کرد؟

اخبار رسیده حاکی است در نخستین دستگیری « م.ز» موسوم به « مه آفرید۲» که در اسفند ماه سال گذشته اتفاق اقتاده است یکی از نماینده های مجلس هشتم که دارای روابط ویژه با نامبرده بوده بلافاصله پس از شنیدن خبر دستگیری وی سکته کرده است.

سلطان آمفتامین در اسپانیا دستگیر شد

یکی از اتباع کشور سوئد که از سال ۲۰۰۵ حکم بازداشت غیابی وی صادر شده است در جنوب اسپانیا بازداشت شد. به گزارش پلیس وی که معروف به سلطان آمفتامین است مظنون به دست داشتن در قاچاق گسترده آمفتامین است که در سال ۲۰۰۵ توسط پلیس کشف شد. گفتنی است مواد قاچاق شده توسط وی میلیون ها کرون ارزش داشته است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

جاده ای که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد هنوز در دست ساخت است

* از زنجان خبر می‌رسد جاده زنجان – تهم – چورزق که با حضور رئیس‌جمهور به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، هنوز دردست ساخت است. این جاده درحالی با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه افتتاح گردید که تنها چند کیلومتر جلوتر و همزمان با این افتتاح ماشین آلات راه سازی مشغول کار بودند. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع نه تنها قسمتی از طرح افتتاح شده فاقد خط کشی می‌باشد بلکه علیرغم تاکید استاندار زنجان مبنی بر ایجاد پوشش مخابراتی در این محور، امکان ارتباط مخابراتی به هیچ وجه وجود ندارد که این موضوع رانندگان خودروهای عبوری را در صورت بروز حادثه با مشکلات فراوانی مواجه خواهد ساخت.

کارت خانه مطبوعات برای مرغ ۴هزارو ۷۰۰تومان

* مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان گفت: دارندگان کارت خانه مطبوعات گیلان می‌توانند با ارائه کارت شناسایی مرغ با قیمت مصوب هر کیلو ۴ هزار و ۷۰۰ تومان دریافت کنند. ابراهیم بهمنی جلالی در گفت و گو با فارس اظهار کرد: به منظور رفاه و آسایش حال خانواده بزرگ مطبوعات گیلان مرغ با قیمت مصوب هر کیلو ۴ هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. وی، ادامه داد: “تمام اعضای خانه مطبوعات که کارت خبرنگاری این خانه را دارند می‌توانند از امروز با مراجعه به فروشگاه بزرگ دلفین مقابل هتل کادوس رشت با ارائه کارت خود مرغ به میزان متوسط ۵ کیلو با نرخ مصوب دریافت کنند.” چشم ما به جمال این آقای مدیر عامل روشن که با این کار خود، خبرنگاران را در مقابل مردم قرار می‌دهد! خبرنگاران اول باید به فکر مردم باشند نه خودشان.

۲هفته تعطیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در ماه مبارک رمضان

* با موافقت هیأت رئیسه دانشگاه آزاد، کلیه واحدهای دانشگاه آزاد در ماه مبارک رمضان ۲ هفته تعطیلند. براساس بخشنامه معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، تمام واحدهای دانشگاه در ماه مبارک رمضان به مدت دو هفته از ۱۸ مرداد تا پایان تعطیلات عید فطر تعطیل خواهند بود. همین گزارش می‌افزاید: در بخشنامه معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: “به واسطه ارزشگذاری به ایام ماه مبارک رمضان و برخورداری از معنویات عبادات خاص لیالی قدر و آرزوی توفیق طاعات و عبادات، بنا به پیشنهاد معاونت اداری مالی و موافقت هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور بهره مندی هرچه بیشتر کارکنان از ایام پرفیض ماه مبارک رمضان و لیالی قدر به موجب این بخشنامه تمام واحدهای دانشگاهی سراسر کشور می‌توانند از ۱۸ مرداد ماه ۹۱ تا پایان تعطیلات روز عید فطر سال ۹۱ را تعطیل اعلام کنند.” به این می‌گویند همت مضاعف، کار زیادتر و خدمت به علم و تولید علم بیشتر!

همین آقایان کفن تن می کردند

* حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال، با اشاره به مواضع برخی مسئولان دولتی درباره مباحث دینی، روحانیت و مکتب ایرانی گفت: هر کس در حیطه کاری خود کارش را انجام دهد و کسانی که تخصصی در بحث روحانیت ندارند، نباید در این بحث ورود کنند؛ ورود آنها به بحث روحانیت کار بسیار عبثی است و گاهی حرف‌هایی می‌زنند که در شأن کسی که در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند، نیست.

وی افزود: اینگونه موضع‌گیری و صحبت‌ها درباره روحانیت اگر توسط کسان دیگری غیر از این آقایان صورت می‌گرفت، الآن کلی کفن پوش می‌آمد و علیه صحبت‌ها و موضع گیری‌های انجام گرفته تظاهرات می‌کرد؛ متأسفانه هر کس هر چیزی در رابطه با روحانیت، مسائل دینی و غیره می‌گوید و هیچ واکنش جدی از سوی مقامات ذیربط نمی‌بینیم. نماینده اصولگرای مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران آقای خاتمی همین آقایان زمانی که یک کلمه صحبت خاص درباره دین و مرجعیت می‌شد، کفن تن می‌کردند و در خیابان می‌ایستادند، اما اکنون به رغم مواضع متعدد و پرتکرار برخی نزدیکان رئیس‌جمهور درباره مباحث دینی و روحانیت، از آنها خبری نیست.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.