اخراج برای افشا نکردن نقص فنی در جی ام

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 اخراج برای افشا نکردن نقص فنی در جی ام

اخراج برای افشا نکردن نقص فنی در جی ام

پرشین خودرو: شرکت خودرو‌سازی جنرال‌موتورز آمریکا پانزده کارمند خود را به علت رسوایی نقص مرگبار سوئیچ استارت خودروهای این شرکت اخراج کرد.

به گزارش ممتازنیوز، این شرکت همچنین از قصد خود برای تشکیل صندوقی برای پرداخت غرامت به قربانیان این حادثه خبر داد؛ چراکه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این نقص فنی ناشی از بی‌توجهی مهندسی و علت اصلی تداوم آن کاغذ بازی و تشریفات اداری بوده است.
فراخوان دو میلیون و ششصد هزار خودرو جنرال‌موتورز که دچار نقص فنی سامانه سوئیچ استارت بودند بیش از یک دهه طول کشید و براساس آمار خود شرکت، در بیش از پنجاه حادثه ناشی از این نقص سیزده نفر جان خود را از دست داده‌اند.
آنتون والوکاس دادستان سابق آمریکایی که جنرال‌موتورز برای بررسی این پرونده و تعویق‌های پیاپی در برطرف کردن آن استخدام کرده است اعلام کرد گروه‌ها و کمیته‌هایی که یکی پس از دیگری در جنرال‌موتورز این مساله را بررسی کرده‌اند یا اصلا اقدامی صورت نداده‌اند یا اینکه در اقدام اهمال کرده و بسیار کند عمل کرده‌اند.
ماری بارا مدیرعامل جنرال‌موتورز اعلام کرد بیش از نیمی از پانزده کارمند اخراج شده مسوولان بلندپایه حقوقی و مهندسی بودند که این نقص را افشا نکردند و می‌توان گفت خودشان بخشی از این رسوایی بوده‌اند. علاوه‌بر این پانزده نفر پنج نفر نیز تنبیه شده‌اند با این حال جنرال‌موتورز نام آنها را اعلام نکرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت خودرو‌سازی جنرال‌موتورز آمریکا اعلام کرد صندوقی برای پرداخت غرامت به افرادی که در بیش از پنجاه حادثه مربوط به این نقص فنی کشته یا به‌شدت زخمی شده‌اند، تشکیل خواهد داد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.