اخراج برخی اساتید دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان جدیت این دانشگاه در جذب هیات علمی از اخراج ۴ تا ۵ استاد این دانشگاه به علت عدم حضور در کلاس درس و جدی نگرفتن آموزش به دانشجویان خبر داد که با این افراد در ابتدای سال تحصیلی جاری فسخ قرارداد شد.

مهر: رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه جذب هیات علمی در این دانشگاه از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد که چند نفر از استادان این دانشگاه به علت جدی نگرفتن کلاسهای درس و آموزش به دانشجویان اخراج شدند.

سعید جبل عاملی عصر امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت مقام والای استاد که با حضور کامران دانشجو و جامعه دانشگاهیان علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به برخی برتریهای دانشگاه علم و صنعت، گفت: در گزارشات منتشر شده، دانشگاه علم و صنعت در حوزه تولید علم رتبه دوم فنی مهندسی را به دست آورد و برخی دانشکده های این دانشگاه در شاخه های متعدد تولید علم حائز رتبه اول میان سایر دانشکده های مهندسی کشور شده اند.

وی به پیشتازی دانشگاه علم و صنعت در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و تاکید کرد: هر جا ارتباط با صنعت به صورت سنتی بوده دانشگاه علم و صنعت هم حضور داشته و در هیچ حوزه ای از صنعت نبوده که قراردادهای این دانشگاه با صنعت گروهی شود؛ این به این معناست که دانشگاه علم و صنعت در اجرای پروژه های صنعتی همیشه موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اگر توان مدیریتی اجازه می داد برای هر عضو هیات علمی این دانشگاه یک پروژه کاربردی تعریف می شد و با یادآوری اینکه دانشگاه علم و صنعت هیچگاه به دنبال جذب ۵۰۰ نفر برتر کنکور نبوده، اظهار داشت: این موضوع در اولویتهای دانشگاه به شمار نمی آید و از سوی دیگر نظام آموزش عالی کشور و بخش های صنعتی به دانشگاه علم و صنعت اعتماد دارند.

به گفته جبل عاملی، هرجا قرار بوده تصمیم گیریهای مهم و در زمینه فناوری صورت گیرد دانشگاهیان علم و صنعت در صف اول کمیته های تخصصی بوده و هستند.

وی به برخی نکات در خصوص جذب هیات علمی در دانشگاه علم و صنعت نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه علم و صنعت ۲۰ نفر با یک عضو هیات علمی مصاحبه می کنند و با اجازه وزیر علوم متقاضی هیات علمی بعد از گذراندن تمام فیلترها، از یک فیلتر دیگر هم که مصاحبه رئیس و معاونان دانشگاه است می گذرد که در این مرحله حتی از روند مصاحبه فیلمبرداری می شود تا هیات علمی جذب شده متعهد و متخصص باشد.

جبل عاملی همچنین با اشاره به سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد که هر استاد دانشگاه علم و صنعت باید یک برنامه ۵ ساله ارائه دهد و با بیان اینکه تعداد دانشجویان کارشناسی این دانشگاه از سال ۷۸ تاکنون بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر ثابت مانده، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد به ۴۰۰ نفر و در دکتری به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، از سوی شورای گسترش وزارت علوم، مجوز پژوهشگاه دانشگاه علم و صنعت و ۷ دانشگاه دیگر صادر شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان جدیت این دانشگاه در جذب هیات علمی از اخراج ۴ تا ۵ استاد این دانشگاه به علت عدم حضور در کلاس درس و جدی نگرفتن آموزش به دانشجویان خبر داد که با این افراد در ابتدای سال تحصیلی جاری فسخ قرارداد شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.