اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ خلاف عرف جهانی است/ وزارتخارجه از دانشجویان حمایت کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: وزارت امورخارجه و مسئولان اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ را با همه ابزارهای موجود پیگیری کنند، تا حقی از دانشجویان کشورمان ضایع نشود.

“حجت‌الاسلام‌ابراهیم کلانتری” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقدام مسئولان کشور نروژ در اخراج دانشجویان ایرانی کاری نابخردانه و سیاسی است، اظهارداشت: این اقدام دولتمردان نروژی یک واکنش سیاسی است و هیچ پشتوانه علمی ندارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بسیاری از این دانشجویان با هزینه‌های شخصی در کشور نروژ تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: در هر کشوری وقتی دانشجو کار پژوهشی انجام می‌دهد معمولا زیر نظر اساتید راهنما و مشاور همان کشور است و تمام ابعاد آن تحت کنترل اساتید آن کشور می‌باشد.

کلانتری با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی کشور نروژ مبنی بر پژوهش‌های دانشجویان ایرانی در این کشور مانند بمب هسته‌ای یا تسهیلات هسته‌ای، بیان داشت: مطرح کردن این موضوع از ریشه بی‌اساس است. چرا که اینگونه پژوهش‌ها را کشور نروژ از دانشجویان کشورمان خواسته و این تحقیقات از ایران به آنجا نرفته است آنها نیز به این موضوع کاملا آگاه هستند.

وی افزود: اگر واقعا نگران مباحث هسته‌ای هستند نیازی نبود که بر اساس یک توهم این ضربه روحی را به دانشجویی که خود را به سختی به آن کشور برای ادامه تحصیل رسانده را وارد کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: به نظر بنده آنها قبل از اینکه نگران مسائل هسته‌ای کشورمان باشند، نگران پیشرفت علمی دانشجویان ایرانی در کشور  نروژ هستند؛ چرا که دانشجوبان ایرانی دارای ضریب هوشی بالا هستند و در رقابت‌های علمی نسبت به بقیه پیشرفت چشمگیری داشته‌اند بنابراین نگرانی اصلی آنها این موضوع است نه اینکه نگران مباحث هسته‌ای باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم وزارت امور خارجه و مسئولان این موضوع را با همه ابزارهای موجود پیگیری کنند، تا حقی از دانشجویان کشورمان ضایع نشود، چرا که این حرکت خلاف عرف جهان است و باید به صورت جدی از حق دانشجویان دفاع کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.