اخراج زنان باردار از محل کار

۱۸خردادماه،

مدیران شرکت‌های خارجی در ویتنام کارگران زن باردار را اخراج و از کار محروم می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، «لی تی کیم» زن ۳۳ ساله‌ای که در کارخانه‌ای متعلق به فردی ژاپنی مشغول به کار است ، در این‌ باره می‌گوید: پس از آنکه باردار شدم مدیران این کارخانه تلاش داشتند با فراهم آوردن شرایط سخت و نامناسب من را مجبور کنند تا کارم را رها کنم.

طبق قوانین کار در ویتنام، زنان باردار و مادرانی که نوزاد دارند از کار کردن در شیفت‌های اضافی منع می‌شوند اما بسیاری از مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های خارجی این قانون را راحت‌طلبی می‌دانند.

همچنین بعضی از مدیران شرکت‌های خارجی فعال در ویتنام معتقدند: از آنجایی که زنان باردار طبق مقررات این کشور از کار کردن در شیفت‌های اضافی محروم می‌شوند، می‌بایست در ماه ششم بارداری کار خود را رها کنند.

همچنین یک کارخانه تولیدکننده لوازم آرایشی در این کشور باردار شدن کارگران زن مشغول به کار در این کارخانه را برای سه سال آینده ممنوع کرده است.

یکی از وکلای فعال در هانوی، پایتخت ویتنام اظهار داشت: اخراج از کار به سبب بارداری نه تنها غیرقانونی است بلکه غیرانسانی هم است و مدیران این کارخانه‌ها به سبب این تقاضایشان باید جریمه شوند یا مجوز آنان به حالت تعلیق درآید.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.