اخراج قهرمان پیشین اروپا

جام جم آنلاین: گلاسکو رنجرز برای تمام علاقه‌مندان فوتبال، نامی کاملا آشناست. قهرمان پیشین فوتبال باشگاهی اروپا که در طول عمر ۱۴۰ ساله خود، ۵۴ قهرمانی لیگ برتر و ۳۳ جام حذفی اسکاتلند را به ویترین افتخاراتش برده است.

شاید به همین دلیل است که این تیم، ‌خیلی بیشتر از استقلال و پرسپولیس خودمان، هوادار سینه‌چاک دارد، طوری که میانگین تماشاگرانی که با پرداخت هزینه سنگین بلیت تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه سرد ایبراکس گلاسکو می‌روند بیش از ۴۵ هزار نفر است، یعنی بیش از دو برابر میانگین تماشاگران استقلال و پرسپولیس.

شاید برای علاقه‌مندان فوتبال، عجیب باشد که این باشگاه معتبر اروپایی فقط به‌دلیل روبه‌رو شدن با مشکلات مالی، بنابر ضوابط موجود در فوتبال کشورش از لیگ برتر اخراج و به لیگ دسته سوم فرستاده شده است!

رنجرزی‌ها که سال‌ها با بریز و بپاش‌های مشهورشان شناخته می‌شدند و حتی چند سال پیش برای به خدمت گرفتن رونالدوی برزیلی مبلغی معادل ۲٫۵ برابر رکورد آن زمان تاریخ فوتبال را پیشنهاد کرده بودند، مبلغ ۱۱۵ میلیون یورو به اداره مالیات انگلیس بدهکارند البته مجموع بدهی‌های مالی شفاف این باشگاه سرشناس به ۱۶۶ میلیون یورو می‌رسد.

اخراج گلاسکو رنجرز به لیگ دسته سوم اسکاتلند در حالی رخ داد که مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال آن کشور، آنقدر با انجام چنین کاری مخالف بود که آن را یک فاجعه و به مفهوم مرگ آرام فوتبال کشورش خواند.

با این حال، این تیم که نماد و نماینده اکثریت مردم اسکاتلند (پروتستان‌ها) به‌شمار می‌رود از صحنه سطح اول فوتبال این کشور محو شد تا لزوم پایبندی به قوانین و مقررات ملی و اهمیت احترام به قوانین، تحکیم شود.

کاش بخشی از چنین قاطعیت و جدیتی نزد مسوولان جامعه و ورزش ما نیز دیده می‌شد تا با اجرای صحیح و دقیق قوانین پیشرفته و مترقی مورد احترام جامعه ما، شرایطی به مراتب بهتر از این پیش‌رویمان قرار می‌گرفت.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.