اخراج کارمندان شعبه فروخته شده نوکیا به Renesas

۰۵ تیرماه ۱۳،

شرکت Renesas Electronics اعلام کرد مرکز تولید مودم‌های LTE خود را که در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار از شرکت نوکیا خریداری کرده بود، تعطیل خواهد کرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت توضیح داد که به سبب شرایط پیش‌بینی نشده حاکم بر بازار و بروز مشکلات مالی فراوان قصد دارد این شعبه خود را تعطیل کند و در عوض تمرکز اصلی گروه شرکت‌های خود را بر فعالیت‌های اصلی متمرکز نماید.
 
شرکت Renesas پیش از این گفته بود که به دنبال بروز بعضی نگرانی‌ها تلاش خود را برای فروش این شعبه خود آغاز کرده است و متاسفانه تاکنون هیچ خریداری برای این مرکز پیدا نکرده است. این کارخانه در شرایطی و وضعیتی به‌سر می‌برد که شرکت Renesas از آن با عنوان "ضرر بزرگ" یاد می‌کند و از زمانی که این مرکز  را از نوکیا خریداری کرده، فقط با مشکل مالی مواجه شده است.
 
گروه شرکت‌های Renesas در نظر دارد در این کارخانه فعالیت‌های خود را برای تولید محصولات غیر از مودم‌های LTE ادامه دهد. لازم به ذکر است که این گروه شرکت‌ها سال قبل به مبلغ ۱٫۸ میلیارد دلار از دولت ژاپن کمک مالی گرفت.
 
این شرکت هم‌اکنون در کشور فنلاند ۱۱۰۰ کارمند دارد و علاوه بر این ۳۰۰ کارمند در هند و ۳۰ کارمند در کشور چین را تحت پوشش خود قرار داده است. طبق آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده با اجرای تصمیمات تازه بخش قابل ملاحظه‌ای از این کارمندان تا پایان سال جاری میلادی اخراج خواهند شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.