اخراج ۱۰ هزار کارمند نوکیا

جام جم آنلاین: شرکت فنلاندی نوکیا که یکی از بزرگ ترین سازندگان تلفن همراه در جهان است، روز پنجشنبه اعلام کرد به علت تدابیر بیشتر به منظور صرفه جویی در هزینه ها، تا پایان سال آینده، ده هزار تن از کارکنان خود را اخراج می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ‌استیون الوپ مدیر عامل شرکت نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: «طرح حذف فرصت های شغلی از پیامدهای دشوار اقداماتی است که ما معتقد هستیم باید به منظور اطمینان خاطر در خصوص قدرت رقابتی بلند مدت نوکیا اتخاذ کنیم».

در پی اعلام این خبر، شاخص سهام نوکیا در بازار بورس هلسینکی، بیش از شش درصد کاهش یافت.

نوکیا که بیش از یک سال است در حال متحول کردن ساختار خود است، اعلام کرد تا پایان سال دو هزار و سیزده، یک میلیارد و ششصد میلیون یورو (دو میلیارد دلار) دیگر از هزینه هایش خواهد کاست.

این تغییرات به تعطیلی تاسیسات نوکیا در اولم آلمان و برنابی کانادا و کارخانه تولید این شرکت در سالو فنلاند منجر خواهد شد.

این شرکت اعلام کرد: «در نتیجه تغییراتی که امروز اعلام شد، نوکیا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ ، ۱۰ هزار فرصت شغلی را در سراسر جهان حذف کند».

نوکیا می افزاید مذاکرات خود را با اتحادیه های کارگری و دیگر نمایندگان کارگران آغاز کرده است.

براساس این گزارش از هلسینکی، نوکیا به تازگی موقعیت خود را به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان از دست داد. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.