اخراج ۱۰ هزار کارمند بانک UBS سوئیس

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

بینا- منابع آگاه اعلام نمودند بانک سوییسی یو بی اس قصد دارد بیش از ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود در سراسر جهان که معادل ۱۶ درصد کل نیروی کار این بانک می‌شود را اخراج کند.
به گزارش تفسیری رویترز، این رقم معادل ۱۶ درصد کل نیروی کار این بانک بزرگ سوییسی خواهد بود .
بر اساس این گزارش تفسیری کاهش درآمد و سود و تصمیم بانک یو بی اس برای کاهش بها ها و افزایش سرمایه سبب اصلی اخراج ۱۰ هزار نفر از کارمندان این موسسه بزرگ مالی اعلام شده است .
بر این اساس یک مقام آگاه در این باره تاکید نمود بیشترین تعداد کارمند اخراجی بانک یو بی اس مربوط به بخش سرمایه گذاری آن خواهد بود . این گزارش تفسیری افزود موسسه مالی یو بی اس سوییس سال پیش اعلام نموده بود قصد دارد ۵ درصد نیروی کار خود معادل ۳۵۰۰ نفر را اخراج کند . یو بی اس بیش از ۶۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد .
منابع آگاه بر این باورند که تصمیم نهایی یو بی اس برای اخراج کارمندان خود در گزارش تفسیری ۳۰ اکتبر این موسسه منتشر خواهد شد .موسسه مالی نمودیت سوئیس نیز قصد دارد بیش از یک تا دو هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند . بر این اساس موسسه مالی یو بی اس در نظر دارد بیش از ۹۰۰ کارمند خود در بخش فناوری اطلاعات و دو تا چهار هزار نفر را نیز در بخش سرمایه گذاری از کار اخراج کند .
بانکهای بزرگ جهان طی ماههای پیش در پی بحران مالی و اقتصادی و کاهش ارزش سهام اقدام به اخراج تعداد بسیاری از کارمندان خود نموده اند . رسانه های سوئیسی نیز در هفته های اخیر از افزایش احتمال اخراج کارمندان این دو موسسه بزرگ مالی این کشور خبر می دهند . به نظر می رسد سود این دو موسسه مالی سوئیس در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی با کاهش چشمگیری روبرو شود .
یک روزنامه سوئیسی نیز هفته پیش نوشت موسسه یو بی اس قصد دارد بیش از دو هزار نفر از کارمندان بخش فناوری اطلاعات را اخراج کند . موسسه نمودیت سوئیس نیز پیش از این از طرح این بانک برای کاهش یک میلیارد فرانک از بها های خود خبر داد .

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.