اخراج ۱۳ هزار نفر از کارکنان مالی انگلیسی در سال ۲۰۲۴

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

در یک بررسی تازه پیش بینی شد که بخش مالی لندن پس از گذراندن یک سال ضعیف، ۱۳ هزار نفر را در سال ۲۰۲۴ اخراج می نماید و میزان اشتغال در این بخش که یکی از موتورهای اقتصادی مهم انگلیس است، به پایین‌ترین میزان از دهه ۱۹۹۰ می رسد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش مالی لندن که بزرگ‌ترین مرکز مالی اروپا است، با تاثیر چهار سال بحران بر ارزیابی مجدد نقش بانکها و مدلهای تجاری، بیش از ۱۰ هزار نفر را از سال ۲۰۰۷ اخراج نموده است.

مرکز پژوهش اقتصادی و تجاری انگلیس (CEBR)، پیش بینی نمود که ادامه تعدیل نیرو، سطح شغلی را در سال ۲۰۲۴ به پایین‌ترین میزان در ۲۰ سال قبل می رساند.

این مرکز پیش از این پیش بینی نموده بود که بانکها و شرکتهای مالی دیگر حدود شش هزار شغل تازه در سال آینده ایجاد می نمایند اما اکنون با توجه به احتمال فروپاشی بسیاری از بخشهای تجاری در سال ۲۰۱۲، شانس افزایش بسیار فعالیت در سال ۲۰۲۴ را اندک می داند.

بخش مالی بیش از ۱۰ درصد به رشد اقتصاد انگلیس افزوده که بیش از بخش تولید و ساختمان سازی بوده و بیشتر تحلیلگران آن را یک عامل حیاتی در رونق اقتصادی درازمدت این کشور می دانند که با بحران سال ۲۰۰۸ پایان گرفت.

نگرانی نسبت به سلامت منطقه یورو، حجم معاملات سهام در سال ۲۰۱۲ را ضعیف نگه داشت و به بسیاری از دلالان سهام در لندن لطمه زد در حالیکه خرید و ادغام شرکتها در انگلیس نیز کاهش داشت. این امر به شرکت‌های کوچک‌تر همانند بانک‌های بین المللی که پایگاه بزرگی در لندن دارند، لطمه زده است.

به گزارش تفسیری رویترز، دویچه بانک آلمان از جمله بانکهایی بود که در سال ۲۰۱۲ اقدام به کاهش شمار کارمندانش نمود در حالیکه بانک یو.بی.اس سوئیس قرار است ۱۰ هزار نفر دیگر از جمله کارکنانش در لندن را در چند سال آینده اخراج کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.