آخرین اخطار راهنمایی و رانندگی به دارندگان جریمه رانندگی

اخطار به دارندگان جریمه رانندگی

ممتاز نیوز – رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برابر قانون امسال تا پایان آذر جرایم دیرکرد بخشیده می شود و کسانی که تا پایان آذر جرایم را پرداخت نکنند به هیچ عنوان این بخشودگی تمدید نخواهد شد. اخطار به دارندگان جریمه رانندگی را پی می گیریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژه ترافیکی زمستان ۹۵ از امروز با حضور همه دستگاه های امدادی و همه دستگاه های دست اندرکار تا ۲۰ اسفند در ۲۹ استان کشور و بیش از ۱۰۰ گردنه برف گیر به صورت هماهنگ اجرا می شود.

سردار تقی مهری افزود: بیش از ۵۳ هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده ها مستقر هستند تا زمستان امسال یکی از کم حادثه ترین زمستان ها را داشته باشیم. در زمستان گذشته، سه هزار و ۴۸۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تمام تلاشمان در امسال کاهش وقوع تصادفات است.

سردار تقی مهری ادامه داد: توجه رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی هشدارهای راهداری و هواشناسی و همچنین هشدارهای پلیس راه و سفر با آگاهی می تواند نقش چشمگیری در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد. کسانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند می توانند شکایت خود از رانندگی رانندگان متخلف را به ۱۱۰، ۱۲۰ و ۲۰۲۰ اطلاع دهند.

سردار تقی مهری افزود: در زمستان توجه به شرایط رانندگی بسیار مهم است داشتن زنجیر چرخ الزامی است شرایط جوی ناپایدار است از این رو باید با تجهیزات مناسب اقدام به سفر در جاده های زمستانی کرد. رانندگی در جاده های برفی زمان بیشتری را می طلبد و باید صبر و حوصله بیشتری در رانندگی به خرج داد. اخطار به دارندگان جریمه رانندگی را پیگیری می کنیم.

سردار تقی مهری درباره شرایط ترافیکی در چند روز اخیر به ویژه در کلانشهر ها گفت: طرح زمستانی هم در درون شهرها و هم در خارج از شهرها انجام می شود و باید برنامه ریزی کنیم که دیگر در بارش ها غافلگیر نشویم چنانچه چند روز پیش در تهران چنین شرایطی ایجاد شد.

اخطار به دارندگان جریمه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از اول مهر ماه موتورسیکلت های کاربراتوری نمره نمی شود و هیچ نامه ای از طرف وزارت صنعت و معدن به پلیس راهور ارائه نشده است اگر تصمیم برای نمره گذاری شود قطعا اطلاع رسانی می شود.

سردار تقی مهری افزود: در حال حاضر فقط برای یخ زدایی از نمک در جاده ها استفاده می شود و هنوز تجهیزات جدیدی در اختیارمان قرار نگرفته است.

سردار تقی مهری درباره افزایش میزان جرایم و پیش بینی آن در لایحه بودجه سال ۹۶ گفت: پلیس درباره افزایش جرایم رانندگی تابع دولت هست و هرچیزی که اعلام شود همان را انجام می دهیم.

سردار تقی مهری عنوان کرد: برابر قانون امسال تا پایان آذر جرایم دیرکرد بخشیده نمی شود و کسانی که تا پایان آذر جرایم را پرداخت نکنند به هیچ عنوان این بخشودگی تمدید نخواهد شد.

ورود پلاک جدید ۱۰ در تهران

سردار تقی مهری گفت: پلاک های جدید در تهران اکنون از عدد ۱۰ استفاده میشود قبلا از ۱۱ شروع می شد تا ۹۹ با توجه به اینکه ۹۹ ظرفیتش به اتمام رسید ۱۰ جایگزین شد. ما از نظر میزان اختصاص پلاک مشکلی نداریم و بر اساس آمار هفت ماهه سال ۹۵، بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش ۲۸۸ نفر تلفات در تصادفات بودیم که ۳ درصد کاهش داشته است.

در طرح زمستانی پلیس سال قبل ۳۴۷۸ نفر جان خود را از دست دادند

رئیس پلیس راهور در طرح زمستانی سال ۹۴ آمارهایی که ارائه شد قابل توجه است. سه هزار و ۴۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند که دلیل آن تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سردار تقی مهری در رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شده گفت: افراد و ارگان های زیادی برای رزمایش زمستانی پلیس راهور زحمت کشیده اند که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی کنیم.

سردار تقی مهری افزود: اجرای طرح ترافیکی زمستانی با هماهنگی و همدلی همه دستگاه های ذی ربط به خوبی اجرا می شود. هدف از برگزاری این مراسم ایجاد شرایط مناسب برای همه کسانی است که در سطح جاده ها در حال تردد هستند و همه ساله از آذرماه شاهد نزولات آسمانی هستیم گرچه این مسئله موجب خوشحالی ماست و این باعث لغزندگی سطح جاده ها می شود ودر این ایام در مناطق کوهستانی نیازمند برنامه ریزی های جدید هستیم.

سردار تقی مهری اظهار کرد: طرح زمستانی هم در درون شهر و هم در برون شهر حائز اهمیت است. طرح زمستانی راهور تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد یافت و اگر شرایط ۲۰ اسفند به بعد هم متفاوت باشد طرح ادامه خواهد داشت.

سردار تقی مهری ادامه داد: برنامه ریزی هایی صورت گرفته و نسبت به سال های گذشته وضعیتمان بهتر است. در ایام سرما بیش از ۱۰۰ گردنه برفگیر در ۲۹ استان داریم و با بکارگیری نیروهای مجرب توسط همه دستگاه های مسئول به صورت شبانه روزی خدمت مناسب را به هموطنان ارائه می دهیم. اخطار به دارندگان جریمه رانندگی را پیگیری می کنیم.

سردار تقی مهری گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم سوانح ترافیکی و تعداد جانباختگان را کم کنیم. در ۷ ماهه سال ۹۵ تعداد ۲۸۸ نفر کمتر جان خود را در تصادفات از دست داده اند. امیدوارم در طرح زمستانی شاهد کاهش سوانح باشیم زیرا هم تعداد خودروها افزایش پیدا کرده هم تعداد سفرها بیشتر شده است و هم افراد بیشتری گواهینامه رفته اند. با همکاری خوبی که با سازمان راهداری به عمل آمده و با بهره گیری از فناوری های جدید و نصب دوربین ها، جاده های اصلی کشور را برای پیشگیری از حوادث تحت پوشش قرار می دهیم.

رئیس پلیس راهور در طرح زمستانی سال ۹۴ آمارهایی که ارائه شد قابل توجه است. سه هزار و ۴۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند که دلیل آن تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سردار تقی مهری با اعلام اینکه رانندگی در شرایط برفی بسیار سخت تر از شرایط عادی است، گفت: ۲۳ درصد به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و ۳۴ درصد عدم توجه به جلو و ۱۵ درصد انحراف به چپ رخ داده است.

سردار تقی مهری تاکید کرد: شهروندان باید قبل از سفر آماده یک سفر ایمن بشوند. وسیله نقلیه باید مورد بازرسی قرار بگیرد و داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی برای رانندگی در برف و باران و گردنه ها سوخت کافی را به همراه داشته باشند. ما نیز برای برقراری ایمنی در جاده ها و اجرای طرح ترافیک زمستان آماده هستیم تا شهروندان به سلامت از مبدا به مقصد برسند.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.