اخلاق درجامعه کم رنگ شده است

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۸:۰۰:۱۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدرس طرح صالحین حوزه مقاومت کربلا:

بزرگنمایی:  

مدرس طرح صالحین حوزه مقاومت کربلا در جمع بسیجیان وگروه تربیتی شهید متوسلیان پایگاه شهید بهشتی بردخون گفت:انسان موجودی دو وجهی است که می تواند به مقام قرب الهی برسد یا اینکه ازحیوان نیز پست ترشود ودائم ازتاریکی به سوی روشنی حرکت می کند که دین اسلام انسان را از تاریکی نجات داد و به سوی معرفت و راستی رهنمون ساخت.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حجت الاسلام مختاراسماعیلی افزود:متأسفانه برخی نسبت به بحث معرفتی توجه کافی ندارند و نسبت به نکات اخلاقی بی تفاوتند زیرا مستحباتی نظیرخمس و زکات دراخلاق داریم که اگرفراموش شود به واجبات نیز لطمه می زند وارزش آن را کم می کند پس انسان باید تعهد اخلاقی داشته باشد.
وی با اشاره به شبهه افکنی درجامعه گفت:امروزدرموضوع اعتقادات شبهه ایجاد می کنند که باعث ضعف عقاید می شود و ایمان مردم را مورد هجمه قرارمی دهند وعدالت خداوند متعال را زیرسئوال می برند که شایسته نیست ومذموم وناپسنداست.
اسماعیلی به فریضه امر به معروف ونهی ازمنکراشاره کرد وگفت:امروز روابط اجتماعی و پوشش وظاهرافراد به گونه ای شده که تفاوتی بین مرد وزن وجود ندارد و بحث حریم زن ومرد جدی گرفته نمی شود و به احکام روابط توجه نمی شود به نحوی که درمجالس عروسی وشادی زن ومرد به رقص می پردازند که این مروج منکراست .
وی تصریح کرد:نباید به معضلات ومشکلات جامعه بی توجه باشیم و با دروغ و بداخلاقی که ستون خانواده ها را دچار تزلزل می کند از واقعیات فرار کنیم و به خطراتی که ناشی از پیشرفت های صنعتی است وموجب ایجاد فاصله بین افراد شده توجه نمی کنیم.
این مبلغ دینی خاطرنشان کرد:بیان احکام در جامعه کم شده ومردم آشنایی کافی با احکام اسلام ندارند که با وجود منکرات و تهاجم گسترده فرهنگی غرب نیاز به فعالیت اثربخش داریم که بسیج وبسیجیان می توانند نقش ویژه وتأثیرگذاری دراین زمینه داشته باشند.
اردوی طرح صالحین با حضور بسیجیان پایگاه شهید بهشتی بردخون در جوارامامزاده بی بی هاجر روستای گنخک برگزار شد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۱۳۱۳۰۴۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.