اخلال‌گران در مراسم قم، عمل حرام انجام دادند و به مردم خیانت کردند

۲۳ام بهمن ،

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اخلال به وجود آمده در مراسم سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن قم اظهار داشت: این حرکت در چنین مراسم باشکوه و در چنین مکان مقدسی هیچ توجیهی ندارد و در واقع با این کار این عده به مردم قم خیانت کردند.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: باید از مردم عزیز ایران و خصوصا مردم همیشه در صحنه قم که با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیعت خود را با امام(ره)، انقلاب و رهبری مستحکم کردند تشکر کنم و امیدوارم این حضور آثار با برکتی برای نظام و انقلاب داشته باشد.

وی با اشاره به اخلال به وجود آمده در مراسم سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن قم اظهار داشت: این حرکت ذائقه همه مردم انقلابی و دوستداران نظام اسلامی و پیروان رهبری را تلخ کرد و مسببان این حرکت مرتکب عملی حرام و غیر عقلانی شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه این حرکت کاملا برخلاف مسیر فرامین مقام معظم رهبری است، افزود: همه شاهد این هستیم که رهبر معظم انقلاب مردم و مسئولان را به وحدت دعوت می‌کنند و اخیراً فرمودند که اگر کسی تا انتخابات ریاست جمهوری حرفی بزند که سبب اختلاف شود خیانت کرده است.

وی گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری دارند و خود را پیرو ولایت می‌دانند چگونه می‌توانند این حرکت را با این پیشنهاد رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه اظهار داشت: مراجع معظم تقلید و حوزویان، بزرگان و برجستگان مذهبی و سیاسی و عموم مردم قم با این عمل که حرمت شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س) شکسته شد مخالفند و از آن اعلام برایت می‌کنند.

وی گفت: نکته مهم این است که اینگونه حضورها در چنین روزهای مهمی حضورهای ملی است و مربوط به یک گروه، جریان و شخص نیست و مربوط به توده مردم و همه ملت است و هیچکس حق ندارد در آن برخلاف اهداف ملت کاری انجام دهد.

مدت‌هاست در قم عده‌ای به دنبال چنین حرکات مخالف شرع و عقل می باشند

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر این عده به رئیس مجلس شورای اسلامی اعتراض داشتند می‌توانستند از ایشان وقت صحبت بگیرند و یا در جلوی دفتر ایشان تجمع کنند نه اینکه در چنین مراسم باشکوه و در چنین مکان مقدسی این حرکت را انجام دهند که در واقع با این کار به حرکت عظیم مردم قم خیانت کردند.

وی از این واقعه به عنوان یک واقعه تلخ یاد کرد و بیان داشت: البته مدت‌هاست که در قم عده‌ای به دنبال چنین حرکات مخالف شرع و عقل می باشند که اگر از این عده گفته شود با این کار حیثیت قم را در دنیا لکه دار کردید چه پاسخی خواهند داشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: پیشنهاد من به این عده اخلالگر این است که از این کارها دست بردارند و بدانند که انقلاب ما بعد از ۳۴ سال باید در یک مسیر منطقی و عقلانی مطابق با شرع به پیش برود و اینگونه کارها نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.