اخوان‌فرد: منطق، روحیه و روش بسیجی، محور فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان است

55-100.jpg

رییس سابق سازمان بسیج حقوقدانان تاکید کرد که محور فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان بر سه پایه منطق بسیجی، روحیه بسیجی و روش بسیجی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، مسعود اخوان‌فرد طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مسوول جدید سازمان بسیج حقوقدانان با تشکر از سردار فرجیان‌زاده و سردار نقدی و همچنین سردار فضلی اظهارکرد: بنده از آذرماه سال ۸۸ در این سازمان مشغول به فعالیت بودم و سازمان بسیج حقوقدانان حدود سه سال فعالیت دارد که دکتر صلاحی بنیانگذار این سازمان بوده است و در آن زمان سازمان بسیج حقوقدانان در حدود ۵ هزار نفر عضو داشته است و در مجموع این تعداد به ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی با برشمردن فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان در دوره دو ساله فعالیتش ادامه داد: تدوین برنامه ۵ ساله سازمان بسیج حقوقدانان و تدوین برنامه سالیانه براساس این برنامه اولین فعالیتی بوده که در این سازمان لحاظ کردیم. همچنین حضور فعالی این سازمان در عرصه حقوقی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال افزود: از دیگر برنامه‌هایی که در این سازمان انجام شد، موضوع‌گیری در قبال مسائلی همچون بیداری اسلامی، تعامل بسیار خوب با افراد تخصصی بسیج اعم از بسیج جامعه پزشکی، زنان و هنرمندان و بسیج رسانه بود. ما در این سازمان تفاهم‌نامه‌های متعددی طی چند سال به امضا رساندیم. همچنین از دیگر فعالیت‌هایمان ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان کمیته امداد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این سازمان توانستیم پژوهشکده مجازی حقوق، چهار مرکز علمی و حداقل ۱۵ کارگروه تخصصی را راه‌اندازی کنیم. از دیگر فعالیت‌ها در این سازمان، ارتباط وسیعی بود که توانستیم با وزارت دادگستری، کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه برقرار کنیم.

اخوان‌فرد با اشاره به اینکه در سازمان بسیج حقوقدانان توانستیم در سطح کشور تعداد زیادی سازمان مردم نهاد را پایه‌گذاری کنیم، گفت: یکی از این کارها این بود که در ۲۵ استان ما سلسله نشست‌ها و همچنین نقدی بر حقوق زن را برگزار کردیم که همه این فعالیت‌ها بر سه پایه اساسی یعنی منطق بسیجی، روحیه بسیجی و روش بسیجی بود.

وی در پایان یادآور شد: بنده اولین عضویتم در بسیج در ۳۲ سال پیش بود که به این مسوولیت افتخار می‌کنم چراکه آن را یک تکلیف می‌دانم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل محبی، طی سخنانی با بیان اینکه همیشه ایجاد کردن سخت تر از اداره کردن یک مجموعه می‌باشد، گفت: همه ساختارهای حکومتی که در کشورمان بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده، برگرفته از تجربیات موجود بشری است و ما این تجربیات را از حیطه حقوق به دست آورده‌ایم و به وسیله آن ساختارها را ایجاد کرده‌ایم.

مسوول جدید سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک محصول داشته و آن محصول جمهوری اسلامی است، ادامه داد: اگر این تفصیل را بپذیریم باید نهادها و محتوای نهادها اسلامی شود که هم‌اکنون ما در ابتدای راه هستیم و این کار، کار بسیار عظیمی توسط حقودانان معتقد می‌طلبد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محبی تاکید کرد: آنچه که باید در سازمان بسیج حقوقدانان دنبال شود، عبارت است از اینکه انقلاب اسلامی باید محتوای فقه را به ادبیات حقوقی در بیاورد و این کار شدنی است و برای این کار افرادی را نیاز دارد که اولا علم آن را داشته باشد و ثانیا اعتقاد به اجرایی شدن آن را داشته باشد که بنده محور فعالیت‌هایم در این زمینه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.