اخوان المسلمین :عضویت مرسی در اخوان المسلمین پایان یافت/ واکنش حماس به پیروزی مرسی

دوشنبه ۵ تیر – ۱۲:۱۰:۱۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-دبیرکل اخوان المسلمین مصر روز یکشنبه پایان عضویت محمد مرسی را در این گروه اعلام کرد.
محمود حسین گفت: « عضویت محمد مرسی در اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی این گروه به خاطر پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و تصدی این سمت به پایان رسیده است.»
محمود حسین در سخنانی که پایگاه اینترنتی وابسته به حزب آزادی و عدالت آن را منتشر کرد افزود پایان عضویت مرسی در اخوان المسلمین در واقع عمل به قولی است که این گروه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به اجرای آن متعهد شده بود.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره ، گروه اخوان المسلمین قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر اعلام کرده بود در صورتی که مرسی در این انتخابات پیروز شود رئیس جمهور همه مردم این کشور و به مثابه پایان عضویت وی در گروه خاصی خواهد بود.
در همین حال الجزیره در خبری فوری اعلام کرد محمد البلتاجی دبیرکل حزب آزادی و عدالت گفته است مرسی خواستار یاری همه احزاب و گروهها از جمله اطرافیان احمد شفیق برای اداره مصر شده است.در تحولی دیگرجنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، که قدرت را در نوار غزه در دست دارد، روز یکشنبه از پیروزی « تاریخی » محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر استقبال کرد.
محمود الزهار، از رهبران بلند پایه حماس اعلام کرد « این (پیروزی) عصر جدیدی است که در مصر آغاز شده است و برای برنامه عادی سازی روابط و همکاری امنیتی با دشمن اسرائیلی یک ناکامی به شمار می رود.
بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر، صدها نفر از طرفداران حماس برای برپایی جشن به میادین فلسطین و سرباز گمنام در شهر غزه سرازیر شدند و اقدام به شلیک هوایی و به صدا در آوردن بوق خودروهایشان کردند.
در گذرگاه مرزی رفح میان غزه و مصر نیز صدها نفر با در دست داشتن تصاویر مرسی و پرچم های مصر و فلسطین تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، در رام الله نیز صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئیس این تشکیلات پیروزی مرسی را تبریک گفت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۰۰۱۰۱۹۱۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.