ادامه آتش سوزی در بزرگ ترین پالایشگاه نفت ونزوئلا

۶ شهریور – ۰۲:۱۲:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شمار کشته های حادثه پالایشگاه آموی به ۴۱ نفر رسید؛

بزرگنمایی:  

در حالی که آتش حاصل از انفجار دو روز گذشته پالایشگاه آموی ونزوئلا کاملا مهار نشده است، شمار تلفات انسانی این حادثه به ۴۱ نفر رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از سفر به  محل حادثه ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه انفجار شدید پالایشگاه نفت آموی و اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور خواستار بررسی و تحقیق درباره علت این حادثه شد.
چاوز که هم اکنون خود را برای رقابت در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در ماه اکتبر آماده می کند در جریان بازدید از پالایشگاه نفت آموی در شهر پونتو فیجو واقع در ایالت فالکون، گزارش های منتشر شده مبنی بر این که نگهداری ضعیف سبب وقوع این حادثه ویرانگر شده است را به شدت محکوم کرد.
وی افزود: وی اظهار نظرهای برخی کارشناسان درباره این که دولت تدابیر حفاظتی مناسبی نداشته است را غیر مسئولانه خواند.
شمار کشته ها در بدترین حادثه نفتی ونزوئلا در روز گذشته (یکشنبه ۵ شهریور) به ۴۱ نفر رسید.
ونزوئلا، بزرگ ترین تولید کننده نفت آمریکای جنوبی، ۳۰ ساعت پس از وقوع انفجار مهیب پالایشگاه آموی همچنان در حال تلاش برای خاموش کردن شعله های آتش حاصل از انفجار و آتش سوزی دو مخزن ذخیره سازی نفت در این پالایشگاه هستند.
الیاس جووا، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: وزش باد در منطقه حادثه دیده کار آتش نشان ها برای خاموش کردن شعله های فروزان آتش در پالایشگاه آموی را با مشکل رو به رو کرده است.
پالایشگاه نفت خام آموای ونزوئلا در سال ۱۹۵۰ میلادی به وسیله شرکت آمریکایی کریول پترولیوم تاسیس شد و فعالیت خود را با ظرفیت پالایش روزانه ۶۰ هزار بشکه آغاز کرد و هم اکنون ظرفیت پالایش این پالایشگاه به ۶۴۵ هزار بشکه در روز رسیده است.
پالایشگاه آموای که به وسیله شرکت ملی نفت ونزوئلا اداره می شود، در سال های اخیر بارها با حوادث این چنینی رو به رو بوده که بر تولید و روند توسعه این پالایشگاه تاثیر منفی داشته است.
در سال ۲۰۰۵ میلادی ۶ حادثه در پالایشگاه آموای ونزوئلا رخ داد که در پی انفجاری در نوامبر ۲۰۰۵ پنج نفر از کارگران این پالایشگاه کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند، همچنین در سال ۲۰۰۶ این پالایشگاه با پنج حاثه رو به رو بود که در یکی از این حوادث در اثر یک انفجار دیگر سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۷۱۴۱۲۰۰۷۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.