ادامه اعتراضات گسترده در سراسر جهان علیه حملات رژیم صهیونیستی

۲۹ آبان ،

ALJAZEERA1-1.jpeg

موج اعتراض های مردمی به حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و مردم در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی با برگزاری تظاهرات خواهان توقف هرچه سریعتر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و پایان محاصره غزه شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تظاهرکننده آلمانی، فلسطینی و عرب به منظور محکوم کردن حملات پی در پی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به خیابان‌های برلین، پایتخت آلمان آمدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که بنا به دعوت حزب چپ‌گرای مخالف دولت در آلمان برگزار شد، پرچم‌های فلسطین و ترکیه و پلاکاردهایی حاوی “همه وجود ما غزه است” و “تروریسم دولتی اسرائیل را متوقف کنید” برافراشتند.

برخی از برگزارکنندگان تظاهرات در سخنرانی‌های خود در جریان تظاهرات سکوت کشورهای غربی و جامعه جهانی در قبال اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی و مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان در غزه را محکوم کردند.

آنها تنظیم یک سند بین‌المللی در خصوص جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی در غزه همانند گزارش تفسیری “گلدستون”را خواستار شدند.

نماینده حزب چپگرای آلمان در تظاهرات از روش برخورد دولت آلمان با وقایع غزه انتقاد کرد و خواهان مداخله دولت آلمان برای متوقف کردن حملات پی در پی تل‌آویو به غزه شد.

در همین حال اقلیت‌ مهاجر فلسطینی در آلمان از دولت آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور خواستند تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه فلسطین در نوار غزه را محکوم و برای متوقف کردن این حملات مداخله کند.

در اروپا نیز پایتخت‌های یونان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس و تعدادی از شهرهای اسپانیا شاهد تظاهرات گسترده مردمی برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی بودند.

در آتن، پایتخت یونان ده‌ها هزار تظاهرکننده شعارهائی علیه حملات رژیم صهیونیستی سردادند، این در حالی بود که پلیس یونان تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت تل‌آویو و واشنگتن برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان به این سفارتخانه‌ها اتخاذ کرده بود.

در آسیا نیز مردم چین، ژاپن، اندونزی، مالزی و پاکستان تظاهراتی را برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه و توقف حملات برگزار کردند.

احزاب سیاسی و دینی در شهر لاهور، مرکز ایالت پنجاب پاکستان راهپیمایی‌های اعتراض آمیز جداگانه‌ای علیه حملات رژیم صهیونیستی برگزار کردند و برگزارکنندگان تظاهرات حمایت آمریکا از تل‌آویو برای کشتار فلسطینی‌های بی گناه را محکوم کردند.

آنها از قدرت‌های بین‌المللی خواستند تا بر لابی صهیونیستی فشار بیاورند و رژیم صهیونیستی را مجبور کنند تا به حقوق انسان‌ها احترام بگذارد.

تظاهرکنندگان تاکید کردند که کشورهای عربی و اسلامی باید در محافل بین المللی برای متوقف کردن حمله‌های رژیم صهیونیستی اقدامی جدی انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.