ادامه بلاتکلیفی در نوسازی تاکسی ها

۳۰م دیماه ،

محسن نوشته بود:« سلام.من چند روز پیش۹۱/۹/۱۴ در رابطه با نوسازی تاکسی های فرسوده نظر گذاشتم اما پاسخی ندادین خواهشا پیگیری کنید ممنون می شوم حتما سر میزنم امیدوارم از طریق این پایگاه اینترنتی خبری خوب نتیجه ای بگیرم
بی جوابم نگذارید…با سپاس»
محسن نیز نوشت:« من یک راننده تاکسی هستم که یه ماشین پیکان فرسوده دارم از ماه اسفند سال ۱۳۹۰ ثبت نام کردم برای تعویض خودرو قرار شد که طی یک ماه اسقاط بشه و ۴۵ روزه ماشین نو تحویل بگیرم اما الان ۹ماهه می گذره که هنوز هیچ خبری نیست ایرانخودرو پایگاه اینترنتیش بسته و هیچ کس پاسخگو نیست یکی می گه شماره گذاری جلواین کار را گرفته است. بعضی می گویند واسه ایربک است .زیرا خودرو ها باید مجهز به ۲ ایربک باشند یکی می گه مشکل قیمت هست واقعاً با این شرایط به کجا باید بریم و به کی بگیم مشکلاتمونو الان در شرایط بسیار بدی قرار داریم من و همه ی کسانی که خودرو فرسوده دارن بااین ماشینها که نمیتونم بسیار کار کنیم همیشه باید یه سر در تعمیرگاه باشیم باکلی هزینه که زندگی مارو تحت شعاع قرار میده و فشار وارد میکنه واقعاً چرا هیچ کس به فکر این قشر زحمتکش نیست.؟!»
سیداحمدرضاعسکریان نوشته بود:« باسلام لطفا درمورد عدم صدور پیش فاکتور تاکسی های فرسوده ازمسولین مربوطه ستاد حمل ونقل وسوخت یاایران خودرو سوال بفرمایید ایران خودرو از صدور پیش فاکتور اجتناب می کند.ازطرفی هم راهنمایی ورانندگی ازابتدای اذر ماه طرح برحورد باخودروهای فاقدمعاینه فنی رابه مرحله اجرا در اورده وخودروهای فرسوده مشمول دریافت معاینه فنی نمی شوند.لذاخودروی فرسوده بنده تاکنون درچند مرحله توقیف واعمال قانون گشته ودراخرین مورد بااخطار سرگرد راهنمایی اخطارتوقیف در پارکینگ گرفته.ازاین روخواهشمندیم مشکل مارا با مسولین درمیان بگذارید.باتشکر فراوان وخسته نباشید.»

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با تاکید براهمیت نوسازی تاکسی ها درکاهش آلودگی هوا ازستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خواست موانع نوسازی تاکسی ها را مرتفع کند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه هنوز برای نوسازی تاکسی ها موانع بسیاری وجود دارد، گفت: یکی از موانع مهم پیش روی این مجموعه ارائه تسهیلات از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و نیز تامین خودرو از سوی خودروسازان است که سبب شده نوسازی تاکسی های فرسوده همچنان مغفول بماند. این در حالی است که با نوسازی تاکسی های فرسوده می توان در کاهش آلاینده ها در هوای شهر گام موثری برداشت.
یکی از دلایل عدم نوسازی تاکسی ها مخالفت پلیس راهور با شماره گذاری خودروهای تک ایربگ بود اما به رغم موافقت پلیس راهور مبنی بر تولید خودروهای تک ایربگ تا آخر سال امید آن می رفت که روند نوسازی تاکسی های فرسوده تسریع شود، اما نوسازی تاکسی ها باید از ۷ خوان رد شود. این در حالی است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان متولی این امر هنوز در ارائه تسهیلات بانکی اقدامی انجام نداده و تاکسی های فرسوده پایتخت همچنان در انتظار نوسازی مانده اند.
در همین راستا میثم مظفر در گفت و گو با شهر نوشت عنوان داشت: خوشبختانه با تلاش های پیگیر سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران، پلیس راهور موافقت کرد تا پایان سال توقف شماره گذاری خودروهای تک ایربگ را لغو کند تا تاکسی های فرسوده پایتخت نوسازی شوند. اما نوسازی تاکسی ها همچنان به دلایل مختلف متوقف است.
وی در توضیح بیشتر افزود: تامین خودرو یکی از مهمترین دلایل این توقف است. همچنان که شرکت های خودروساز به سبب نوسانات بازار ارز اقدامی در جهت تامین خودرو انجام نداده اند. مذاکرات و جلسات متعددی هم با شرکت های سازنده خودرو داشته ایم که امیدواریم منتج به نتیجه نهایی که همانا تامین خودرو است، بشود. از سوی دیگر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت باید تسهیلاتی را به منظور ایجاد انگیزه برای تاکسیرانان ایجاد نماید تا راننده های تاکسی بتوانند اقدام به نوسازی کنند.
مظفر در ادامه ابراز داشت: امروز به سبب نوسانات بازار ارز و گرانی های به وجود آمده شرایط سختی بر تاکسیرانان تحمیل شده چرا که نرخ کرایه تاکسی ها با شرایط موجود همخوانی ندارد. در این شرایط اگر تسهیلات ویژه و مناسبی هم برای آنان در نوسازی ایجاد نشود نباید انتظار داشت که این زحمت کشان منبع ارتزاق خود را از دست بدهند.
وی نوسازی تاکسی های فرسوده را گامی در جهت کاهش آلودگی هوا دانست و اظهارکرد: این روزها وضعیت و کیفیت هوای شهر تهران به گونه ای است که هر اقدام هرچند کوچک می تواند در کاهش آلودگی هوا مفید باشد. حال در نظر بگیرید ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد که اقدامی هم در جهت نوسازی آنان صورت نمی گیرد. مگر نه اینکه یکی از راه های کاهش الودگی هوا نوسازی خودروهای فرسوده است پس چرا مسئولان دولتی در این خصوص اقدامی انجام نمی دهند.
وی در پایان یادآور شد: از ۱۷هزار تاکسی فرسوده در پایتخت بیش از ۸هزار دستگاه در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ثبت نام کرده اند و در انتظار نوسازی تاکسی های شان می باشند اما هنوز اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.