ادامه تحرکات منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه

۲۳م دیماه ،

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: تحرکات منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این شبکه، ژنو بار دیگر شاهد نشست میخائیل بوگدانوف و ویلیام برنز معاونان وزرای خارجه روسیه و آمریکا با مشارکت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل بود. انتخاب این شهر برای بررسی حل سیاسی بحران سوریه ناشی از توافق اواسط سال قبل در این شهر است.

در نشست سابق ژنو کشورهای دارنده حق وتو در شورای امنیت، اعضای اتحادیه عرب،ترکیه و کوفی عنان فرستاده سابق سازمان ملل شرکت کرده بودند. در این نشست بر حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفتگو میان دولت و مخالفان نظام سوریه و تشکیل دولت انتقالی با حضور شخصیت هایی از دولت کنونی و گروه های مخالف تاکید شد.

در نشست سابق ژنو اشاره ای به کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت نشده بود. روسیه قبل از نشست امروز ژنو تاکید کرد موضع این کشور در تعامل با بحران سوریه تغییر نکرده است. الکساندر لوکاشویج سخنگوی وزارت خارجه روسیه از طرف های بین المللی به ویژه آمریکا خواست به ملت سوریه اجازه دهند تا آینده خود را ترسیم کنند.

مسکو از همه طرف های خارجی خواست تا زمینه را برای انجام گفتگو در سوریه فراهم کنند. نشست امروز ژنو پس از تحرکات سیاسی گسترده در منطقه و مشخصا سفر علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران به مصر است. صالحی در این سفر به بحران سوریه پرداخت. ابراهیمی قبل از رفتن به ژنو با صالحی دیدار کرده بود.
محمد ضرار جمو کارشناس امور راهبردی گفت: سوریه،جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کشورهای عضو گروه بریکس از جهان می خواهند به سوریه احترام بگذارند. بعضی از کشورهای عربی از مواضع خود چشم پوشی و پیام هایی به سوریه ارسال کرده اند مبنی بر این که دیگر نمی توانند در بازی بحران سوریه مشارکت داشته باشند چرا که این بازی به شکست منجر خواهد شد.
علی اکبر صالحی گفت: امیدواریم کشورهای منطقه با برگزاری نشستی دربارهٔ حل سیاسی و داخلی بحران سوریه گفتگو کنند و مانع از دخالت خارجی در این کشور شوند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.