ادامه تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه

جمعه ۸ اردیبهشت – ۱۲:۲۲:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- هزاران نفر از مردم بحرین در ادامه اعتراضات خود علیه رژیم آل خلیفه ، در مناطق مختلف این کشور علیه این رژیم تظاهرات کردند .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، تظاهرکنندگان بحرینی دیروز ( پنج شنبه) در مناطق مختلف این کشور از جمله منامه ، ستره با برگزاری تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه ، ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم علیه ملت بحرین ، سرنگونی این رژیم و خروج نظامیان اشغالگر عربستان را از کشورشان خواستار شدند. تظاهرکنندگان بحرینی با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه بر آزادی زندانیان سیاسی بویژه “عبدالهادی الخواجه ” که هم اکنون در اعتصاب غذا بسر می برد، تاکید کردند . عفو بین الملل نیز پیشتر آزادی “عبدالهادی الخواجه ” را خواستار شد ه بود .
گزارش ها حاکیست ، مردم بحرین در مراسم عزاداری “صلاح عباس” انقلابی بحرینی که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه کشته شده بود، در نزدیکی منامه شرکت کردند. این مراسم عزاداری به تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه مبدل شد.
در این تظاهرات ، مردم بحرین بار دیگر شعار «سرنگون باد شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه”، پادشاه بحرین سردادند و بر آمادگی خود برای فدا کردن جان خود در راه آزادی و عدالت تاکید کردند.
به دنبال این تظاهرات نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به سوی تظاهرکنندگان و عزاداران تیراندازی کردند که بر اثر آن دهها تظاهرکننده بحرینی زخمی شدند . درگیری تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در منطقه “البلاد القادم ” در نزدیکی منامه شدید گزارش شده است .
گزارشهای دیگر حاکیست ، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به منازل بحرین های در مناطق مختلف این کشور ، شهروندان را بازداشت می کنند تا شاید از این طریق بتوانند اعتراضات مردم بحرین را سرکوب کنند .
اما مردم بحرین که از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ ، اعتراضات خود را علیه رژیم فاسد رژیم آل خلیفه شروع کرده اند همچنان تا سرنگون این رژیم به تظاهرات خود علیه این رژیم ادامه می دهند. امروز (جمعه ) نیز مردم مناطق مختلف شهر بحرین علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات می کنند .
درهمین راستا ” هادی الموسوی ” مسئول اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین در گفتگو با العالم گفت : به دنبال بی توجهی رژیم آل خلیفه به خواسته های به حق مردم بحرین اوضاع این کشور رو به وخامت گذاشته است.
” محمد الشهابی ” هماهنگ کننده ابتکار ملی پشتیبانی از انقلاب و پایداری در بحرین، آمریکا و عربستان را مسئول جنایت هایی دانست که رژیم آل خلیفه در حق مردم بحرین مرتکب می شود. الشهابی هرگونه اصلاحات سیاسی ریشه ای از سوی رژیم آل خلیفه را بعید دانست و گفت : اکثر مردم بحرین به اصلاحات این رژیم اعتماد ندارند. “فاضل عباس” دبیر کل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین نیز گفت : آنچه که در بحرین هم اکنون در حال رخ دادن است ، خشونت و سرکوب مردمی است که با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز ، تحقق مطالبات مشروع خود را خواستار هستند.
بیش از یکسال است که صدای آزادی خواهی مردم بحرین با گلوله ، خشونت و سرکوب از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه و آل سعود پاسخ داده می شود و تا کنون در حمله این نیروها به معترضان ، شماری کشته ، زخمی و بازداشت شده اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۷۱۲۲۲۳۰۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.