ادامه تنش در خاورمیانه و افزایش بهای طلا

۳۰ آبان ،

بینا- به دنبال ادامه تنش و درگیری در خاورمیانه و امیدواری سرمایه گذاران نسبت به حل بن بست مالی آمریکا قیمت جهانی طلا امروز با افزایش روبرو شد .
به گزارش رویترز ، افزایش ارزش دلار و کاهش رتبه اعتباری فرانسه از سوی موسسه رتبه بندی مودی مانع از رشد چشمگیر قیمت طلا شده است.
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی امیدوارند نمایندگان کنگره و دولت آمریکا طی هفته های آینده به توافق کامل و جامعی در خصوص حل بن بست مالی این کشور دستی یابند . بر این اساس اگر کنگره و دولت آمریکا نتوانند به راه حل مناسبی در این خصوص دست پیدا کنند اقتصاد این کشور با رکود دیگری روبرو خواهد شد . این گزارش افزود موسسه رتبه بندی مودی در تازه ترین گزارش خود رتبه اعتباری فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را یک رتبه کاهش داده است.
این مساله سبب شد تا ارزش یورو در برابر دلار آمریکا کاهش یابد . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت جهانی طلا تا پایان امسال و تا روشن شدن وضعیت مذاکرات کنگره و دولت آمریکا بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۴۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود . اگر بن بست مالی آمریکا حل شود ارزش دلار افزایش و قیمت جهانی طلا کاهش خواهد یافت . بر این اساس قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱ درصد افزایش به بیش از ۱۷۳۳٫۷۴ دلار رسیده است .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.