ادامه جنجال‌های گشت ارشاد

جام جم آنلاین: در حالی که فیلم سینمایی «گشت‌ارشاد» ساخته جنجالی سعید سهیلی در اکران نوروزی از روی پرده سینماها پایین آمد، این روزها خیابان انقلاب پر از دستفروش‌هایی است که پوستر این فیلم را که شخصیت‌هایش شلوارک به پا در خیابان رژه می‌روند، به مدل جدید تبلیغات من‌درآوردی، روی زمین چسبانده‌اند و با فریاد مشتریانی را جلب می‌کنند که علاقه خاصی به این دست فیلم‌ها دارند.

گفته می شود فیلمی که سرمنشا اختلافات اساسی میان حوزه هنری و سازمان امور سینمایی بوده، بدون هیچ سانسور و اصلاحی روانه شبکه نمایش خانگی‌شده است.

از سوی دیگر علیرضا سجادپور، مدیرکل سابق اداره نظارت و ارزشیابی و معاون کنونی سازمان سینمایی کشور از صدور و پخش چنین فیلمی در بازار و شبکه نمایش خانگی اظهار بی‌اطلاعی کرد و رسیدگی به این جریان را جزو وظایف خود ندانست!

بعد هم در نهایت مشخص شد که مدیر محترم سابق اداره ارزشیابی حق دارد و رسیدگی به این مسوولیت به عهده «جلیل عرفان‌منش» است، ولی وی هم پاسخگو نیست و می‌گوید با دفتر آقای سجادپور تماس گرفته شود!

در سیستم مدیریتی جدید سینما که هنوز جزئیات مسوولیت‌ها و عملکردها روشن نیست و برای خبرنگاران پیگیر هم تعریف نشده است، معلوم نیست که برای طرح پرسش باید سراغ چه کسی رفت.

در این میان مهدی عظیمی ‌میرآبادی قائم‌مقام آقای سجادپور به یکباره انتشار بدون اصلاحیه «گشت ارشاد» را تکذیب کرد و مدعی شد که فیلم نه یک بار، بلکه دو بار اصلاحیه خورده است! سعید سهیلی کارگردان این فیلم هم طی گفت وگویی از اصلاحیه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم خبر داد.

ذهن فراموشکار در این بین هاج و واج می‌ماند که بالاخره «گشت ارشاد» با ۲۰ دقیقه اصلاحیه و قانونی وارد بازار شده است یا نمایش فیلم‌های مشکل‌دار (به قول القاب امروزی) ضوابط خود را دارد و حیف است که در آرشیو خاک بخورند!

آزاده کریمی – گروه فرهنگ و هنر


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.