ادامه درگیری ها در حلب و حمص

جهان > خاورمیانه
نیروهای امنیتی سوریه در ادامه پاکسازی مناطق مختلف این کشور از گروه های مسلح بسیاری از مناطق شهرهای حمص و حلب را پاکسازی کردند.

به گزارش مهر، درگیری درشهرهای مختلف سوریه به ویژه حلب برای چندمین هفته متوالی ادامه دارد. بنا بر اعلام تلویزیون رسمی سوریه، نیروهای یگان ویژه این کشور روز شنبه مانع از حملات افراد مسلح و گروه های تروریستی به نیروهای دولتی سوریه در محله الخالدیه شهر حلب شدند.

بر اثر این ممانعت که طی یک درگیری به وجود آمد شماری از تروریست ها کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی سوریه در حومه حمص با گروه های تروریستی که دارای ۲ خودرو بودند درگیر شدند و این خودروها را در منطقه الغسانیه نابود کردند. این ۲ خودرو حامل سلاح دوشکا بودند.

همچنین نیروهای امنیتی سوریه با حمله به منطقه در حومه حلب گروه های مسلح را نابود کردند. این افراد حامل مدارک جعلی و دیگر ادوات بودند.

المنار نیز گزارش داد که یگان های ارتش سوریه با قوای هر چه تمام تر با افراد مسلح در فرودگاه بین المللی حلب درگیر شدند و توانستند بسیاری از آنها را از بین ببرند.

درهمین اثنا تعقیب گروه های مسلح درمناطق مختلف شهرحلب به ویژه محله های سیف الدوله والسکری ادامه دارد. این درگیری ساعاتی پس از کنترل ارتش سوریه بر منطقه صلاح الدین پایگاه افراد مسلح در حلب صورت می گیرد.

گفته می شود ارتش سوریه هم اکنون شهر حلب را به طور کامل تحت محاصره خود قرار داده است تا خطوط کمک رسانی به گروه های مسلح قطع شود.

ارتش سوریه در شهرک “تل منین” در ریف دمشق نیز توانست شمار زیادی از شهروندان از جمله نیروهای امنیتی سوریه را از دست تروریست ها نجات دهد.

در دیرالزور نیز یگان های ارتش ضربات سنگینی را به گروه های مسلح در منطقه فیلات وارد کرد. این گروه ها سعی داشتند نیروهای دولتی سوریه را هدف قرار دهند.

از حمص نیز خبر می رسد که نیروهای ارتش سوریه طی یک عملیات ویژه در منطقه “باب هود” شماری از افراد مسلح را کشتند.

الیوم السابع نیز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یگان های ارتش این کشور منطقه المشهد در استان حلب را از وجود افراد مسلح پاکسازی کردند.

نیروهای امنیت داخلی سوریه همچنین توانستند ۳ فرد مسلح که سعی داشتند به زندان مرکزی حلب حمله کنند را به قتل برسانند و سلاح های آنها را مصادره کنند.

الیوم السابع نیز به نقل از روزنامه اردنی “الغد” و منابع اردنی گزارش داد که این کشور آمادگی خود را برای تحویل هواپیمای نظامی سوریه که ۲۱ ژوئن خلبان آن به اردن پناهنده شد، اعلام کرد.

اردن پیش از این اعلام کرده بود هواپیمای “میگ ۲۱” ساخت روسیه را به سوریه تحویل نخواهد داد. در حال حاضر ساز و کار و فنی مناسب برای انتقال این هواپیما به سوریه در دست بررسی قرار دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.