ادامه رکود اقتصادی در اسپانیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، بانک مرکزی اسپانیا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی اسپانیا در ماههای آوریل تا ژوئن در مقایسه با سه ماهه نخست امسال رشد کمتری داشته است.

بانک مرکزی اسپانیا علت کاهش دوباره تولیدات ناخالص داخلی‌ را کاهش تقاضای داخلی‌ عنوان کرد.

علاوه کاهش رشد اقتصادی، نرخ بالای بیکاری به ویژه در میان جوانان جویای کار، چهره بحران اقتصادی در این کشور را بیش از پیش نمایان کرده است، به طوری که گفته می شود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نرخ بیکاری در این کشور به ۲۴ درصد رسید.

بر همین اساس چندی پیش ‘بنوار کور’ یک عضو ارشد بانک مرکزی اروپا ضمن نگرانی از ادامه بحران مالی در اسپانیا، تاکید کرد که صندوق نجات منطقه یورو باید اوراق قرضه کشورهای بحران زده این منطقه پولی را خریداری کند.

‘بنوا کور’ یکی از اعضای عالی رتبه بانک مرکزی اروپا با اشاره به خطر گسترش بحران مالی اروپا به سایر کشورها هشدار داد: صندوق نجات منطقه یورو باید به منظور کاهش فشار بر روی کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا اوراق قرضه آنها را خریداری کند.

اسپانیا و ایتالیا در بحبوحه بحران درمنطقه یورو با هزینه های روز افزون استقراض رو به رو هستند، به طوری که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بیم آن دارند این کشورها به سرنوشت یونان دچار شوند.

این روزها اسپانیا صحنه تظاهرات و اعتصاب های گسترده علیه سیاست های اقتصادی دولمتردان این کشور است.

پس از گذشت ده سال از پیدایش یورو، اکنون بسیاری از کشورهای عضو حوزه یورو با بحران اقتصادی و بدهی های هنگفت دست و پنجه نرم می کنند، تا جایی که برخی از این کشورها را تا لبه پرتگاه ورشکستی با خود برده است.

یورو پول کشورهای منطقه یورو است که شامل هفده کشور از بیست و هفت عضو اتحادیه اروپا می ‌باشد.

استفاده از یورو در اول ژانویه سال دو هزار و دو میلادی رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایج است.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۷۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.