ادامه روند صعودی بهای نفت خام عمان در بازار انرژی امارات

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبیف در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات بهای یک بشکه نفت خام عمان برای تحویل در ماه اکتبر ( مهر ) به ۱۰۶ دلار و ۲۵ سنت رسید که این رقم نسبت به اواخر هفته گذشته بیش از چهار دلار و نسبت به دو هفته قبل حدود هشت دلار افزایش نشان می دهد.

منابع بازار انرژی امارات سیر صعودی قیمت نفت خام عمان را ناشی از تحولات منطقه و نیز پدیدار شدن زمینه های افزایش میزان تقاضای نفت خام از سوی چین و اروپا دانستند .

سلطان نشین عمان یکی از تولیدکنندگان کوچک غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است اما بهای نفت خام صادراتی این کشور شاخصی برای حدود ۱۲ میلیون بشکه نفتی است که از کشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات، بهای یک بشکه نفت خام دبی ۱۰۶ دلار و دو سنت و بهای یک بشکه نفت خام ‘ مربان ‘ ابوظبی ۱۰۸ دلار و۲۲ سنت برای تحویل در ماه اکتبر آینده (مهر) معامله شد.

در این بازار همچنین امروز هر بشکه نفت خام سبک عربی ۱۰۷ دلار و ۶۳ سنت و نفت خام سنگین عربی ۱۰۵دلار و ۶۸سنت برای تحویل در ماه اکتبر معامله شد.

خاورم * ۲۰۴۱ **۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.