ادامه رکود بازار مسکن تا اتخاذ تصمیمات تازه

۰۸اردیبهشت،

6666-13.jpg

یک کارشناس مسکن معتقد است: رکود در بازار مسکن تا اتخاذ تصمیمات تازه مسئولان و اعلام برنامه‌های سیاستمداران ادامه دارد.

محمدعلی پورشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با گلایه از اینکه اکنون رکود در بازار مسکن حکمفرما شده اما قیمت‌ها روند کاهشی نداشته است، اظهار کرد: در این رکود شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم و حتی در بعضی موارد قیمت‌ها از تورم فراتر رفته است.

به گفته پورشیرازی در همه کشورها مسکن کالای مصرفی و ضروریست اما در ایران به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: برخلاف مدل اقتصاد، هنگامی که رکود در بخشی ایجاد می‌شود و باید قیمت‌ها روند کاهش داشته باشند، در بخش مسکن این رویه حاکم نشد و حتی در زمان رکود، قیمت‌ها رو به افزایش است.

این کارشناس با بیان اینکه باید زیر مجموعه‌های مسکن را در زمان کاهش و افزایش قیمت‌ها در نظر داشت گفت: مسکن حداقل با حدود ۲۷۰ شغل در ارتباط است چرا که مسکن اقتصاد را شناور و فرهنگ را منتقل می‌کند.

پورشیرازی با اشاره به بازار مسکن در دیگر کشورها اظهار کرد: باید مسکن طبق شئونات اشخاص،‌ قابل دسترسی و فارغ از چگونگی اعم از مالکی یا استیجاری تهیه شود چرا که در ایران مردم تنها به سمت مالک شدن سوق داده می‌شوند و در دیگر کشورها صرف نظر از مالک یا مستاجر بودن زندگی می‌کنند.

وی دربارهٔ فعال‌سازی صنعت اجاره در کشور بیان کرد: این کار نیاز به برنامه‌ریزی مدون از سوی دولت و شرکت‌های ساختمان‌سازی دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.