ادامه سفر دبیر کل سازمان ملل به منطقه بالکان غربی

به گزارش ایرنا، مون در سفر شش روزه خود به جمهوری های یوگسلاوی سابق که از روز جمعه با سفر به اسلوونی آغاز شد، در دیدار با وویانوویچ با اشاره به سیاست های صلح آمیز مونته نگرو برای تمامی منطقه و جهان افزود: این کشور شریک قابل اعتماد برای سازمان ملل متحد است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با تاکید بر اینکه مونته نگرو آینده خوبی را در پیش رو دارد، افزود که این کشور در تمامی زمینه ها به پیشرفت های خوبی دست یافته است.

وی همچنین شروع مذاکرات مونته نگرو با اتحادیه اروپا را نتیجه تلاش های حکومت پودگوریتسا در گسترش روابط خوب همسایگی و ساختن جامعه جند قومی و ثبات سیاسی کشور دانست.

بان کی مون نیز به ویژه از تلاش های مونته نگرو در ماموریت های صلح سازمان ملل برای حفظ صلح و ثبات در تمامی جهان قدردانی کرد.

‘فیلیپ وویانوویچ’ رییس جمهوری مونته نگرو نیز در دیدار با بان کی مون گفت: سفر دبیر کل سازمان ملل به این کشور نشان دهنده این است که پودگوریتسا شریک قابل اعتماد برای سازمان ملل محسوب می شود.

رییس جمهوری مونته نگرو نیز تاکید کرد که این کشور در تمامی ماموریت های صلح بین المللی که زیر نظر سازمان ملل است، شرکت فعال دارد.

وی افزود: حفاظت از صلح، ماموریت بزرگ سازمان ملل متحد و وظیفه تمامی اعضای این سازمان جهانی است و مونته نگرو مانند گذشته در این ماموریت ها که در جهت حفظ صلح و دمکراسی در جهان است، شرکت می کند.

مونته نگرو در ماموریت های لیبریا، سومالی، قبرس و افغانستان شرکت فعال دارد.

رییس جمهوری مونته نگرو در این دیدار دبیر کل سازمان ملل را با تلاش های حکومت پودگوریتسا در مراحل ائتلاف اروپایی و آتلانتیکی و روابط خوب با کشوری منطقه آشنا و تاکید کرد که مونته نگرو به چنین سیاست های خود ادامه می دهد.

مونته نگرو در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی پس از همه پرسی برای استقلال از جامعه مشترک صربستان و مونته نگرو در ماه -می- سال ۲۰۰۶ میلادی به عضویت سازمان ملل در آمد.

بان کی مون، روز جمعه- سفر شش روزه خود به جمهوری های یوگسلاوی سابق در منطقه بالکان غربی را از اسلوونی آغاز کرد.

وی پس از اسلوونی به کرواسی سفر کرد و روز دوشنبه مونته نگرو را به مقصد صربستان ترک و سپس به مقدونیه و بوسنی و هرزگوین سفر می کند.

اروپام**۲۰۶۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.