ادامه شکنجه در زندان های تونس

رئیس انجمن ضد شکنجه تونس اعلام کرد شکنجه به پدیده وخیم و صعب العلاجی در این کشور بعد از وقوع انقلاب تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اضیه نصراوی درباره ادامه وضع موجود هشدار داد و گفت:‌ « ادامه عملیات شکنجه در تونس در مسیر تلاش ها برای بازگرداندن مقامات فراری رژیم سابق که در خارج از کشور زندگی می کنند مانع تراشی می کند.»

 

هشدار نصراوی بعد از آن صورت گرفت که وکلای تونسی روز دوشنبه از مرگ یک شهروند این کشور بر اثر شکنجه نیروهای پلیس خبر دادند.

 

عبدالرئوف الخماسی چهل ساله که به اتهام سرقت دستگیر شده بود در بیمارستان شارل نیکول بر اثر شدت جراحات وارده از شکنجه جان سپرد.

 

نصراوی گفت: « شکنجه در زندان های تونس بعد از انقلاب که به سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی رئیس جمهور منجر شد متوقف نشده است بلکه به یک پدیده وخیم در این کشور تبدیل شده است» . وی ادامه شکنجه در زندان های تونس را به خصوص بعد از انقلاب در این کشور امری حزن انگیز و تاسف بار توصیف کرد.
رئیس انجمن ضد شکنجه تونس افزود: « ما تاکنون ده ها مورد شکنجه در زندان های تونس ثبت کرده ایم ، شکنجه و بدرفتاری علیه مردان ،‌ زنان ، کودکان و بزرگسالان در این کشور همچنان ادامه دارد و این مایه تاسف است.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس ، نصراوی یک وکیل و فعال حقوقی است که سال دو هزار و سه انجمن ضد شکنجه تونس را تاسیس کرد و از پیشگامان در افشا کردن عملیات شکنجه در زندان های این کشور است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.