ادامه صادرات تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای به عراق و افغانستان

ادامه صادرات تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای به عراق و افغانستان

با وجود شرایط سخت کیفی عراق برای واردات تخم‌مرغ، صادرات تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای بازارا خوبی در کشورهای عراق و افغانستان دارد.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: صادرات پیله‌وری تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای به کشورهای عراق و افغانستان ادامه دارد.

سیدحسین صنیع‌خانی با بیان اینکه عراق متقاضی خرید تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای ایران است، افزود: مرغداران عادتی به تولید تخم‌مرغ پوست قهوه‌ای ندارند و با وجود اینکه بازار مناسبی برای صادرات وجود دارد، تولید آن کم است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی از سال ۹۰، نطفه و جوجه یک‌روزه وارد کشور شد، ولی عملکرد و بازار خوبی نداشت و با قیمتی حدود ۲۰۰ تومان کمتر از نرخ بازار داخلی به فروش رفت.

صنیع‌خانی ادامه داد: تولیدکنندگان تخم‌مرغ تمایل چندانی به افزایش تولید این نوع تخم‌مرغ ندارند. زیرا احتمال اینکه این بازار مقطعی باشد، وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارزش غذایی و مزه این تخم‌مرغ هیچ فرقی با تخم‌مرغ‌های سفیدرنگ ندارد و تنها رنگ پوست آن متفاوت است. حتی در مواردی با عنوان تخم‌مرغ محلی فروخته شده است.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: بخشی از تولید تخم‌مرغ ذخیره شده است، ولی عمده تولید مرغداران در بازار فروش می‌رود و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال بازار مصرف تأمین باشد./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910714-01

تشکل ها

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیبیگی:

    با سلام
    شرکتهای صادرکننده ی تخم مرغهای پوست قهوه ای درایران با وجود نادر بودن اینگونه از تخم مرغ” چگونه قادر به برطرف کردن نیازشان و تامین اینگونه تخم مرغها میباشند؟(معرفی شرکتها را اضافه کنید لطفا”
    با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.