ادامه صدرنشینی وینگل ۵

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: در گزارش اسفند ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز همانند ماه های قبل وانت وینگل ۵ محصول شرکت سازه های خودرو دیار توانسته صدر جدول را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، وانت های کاپرا و مزدا تک کابین که محصولات گروه خودروسازی بهمن هستند نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول جای گرفته اند.
وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز نیز در انتهای جدول قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش وانت شاهد افزایش ۴٫۵ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به افزایش تولید خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد می باشد.

با توجه به افزایش تولید خودروهای وانت در اسفند ماه، ارزشیابی این خودروها نیز ۳٫۳ درصد رشد یافت، بطوریکه از ۷ مدل خودروی ارزشیابی شده ۳ مدل در سطح کیفی خوب و ۴ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

جدول رده بندی کیفی – گروه سبک- وانت

ردیف

خودرو

شرکت

کدهای ۹ گانه

نمره

سطح کیفی

سازنده

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

منفی

۱

وینگل ۵

سازه های خودرو دیار

۱٫۳

۶٫۳

۲٫۳

۵٫۰

۲۸٫۸

۱۵٫۶

۱۹٫۲

۲٫۵

۰٫۶

۸۱٫۵

خوب

B+

۲

کاپرا

گروه صنعتی بهمن

۰٫۰

۰٫۰

۱۵٫۰

۰٫۰

۴۵٫۰

۱۵٫۰

۱۵٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۹۰٫۰

خوب

B

۳

مزدا تک کابین

گروه صنعتی بهمن

۰٫۰

۰٫۰

۱۲٫۰

۰٫۰

۳۹٫۰

۳۰٫۰

۱۵٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۹۶٫۰

خوب

B

۴

دیزل زامیاد

زامیاد

۱۲٫۴

۳٫۰

۵٫۴

۵٫۴

۲۸٫۲

۳۰٫۰

۱۰٫۲

۶٫۶

۲۵٫۰

۱۲۶٫۲

قابل قبول

C+

۵

مزدا دو کابین

گروه صنعتی بهمن

۰٫۰

۰٫۰

۱۵٫۰

۰٫۰

۴۵٫۰

۳۰٫۰

۱۵٫۰

۰٫۰

۲۵٫۰

۱۳۰٫۰

قابل قبول

C+

۶

نیسان CNG

زامیاد

۱۴٫۴

۲٫۳

۵٫۲

۷٫۵

۳۰٫۰

۲۹٫۴

۱۱٫۵

۷٫۵

۲۵٫۰

۱۳۲٫۹

قابل قبول

C+

۷

پیکان

ایران خودرو تبریز

۳٫۴

۲۱٫۷

۳٫۸

۶٫۱

۲۵٫۲

۳۸٫۲

۱۷٫۰

۱۴٫۰

۸٫۶

۱۳۸٫۱

قابل قبول

C+

همانطور که در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت وینگل ۵ محصول شرکت سازه های خودرو دیار در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتها قرار گرفته‌اند.

درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه وانت نیسان CNG بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دو کابین بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی شاهد تنزل ۷٫۷ درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به نزول مربوط به وانت وینگل ۵ می باشد.

در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد بهبود ۹٫۳ درصدی هستیم که عمدتاً مربوط به روند رو به رشد وانت وینگل ۵ است. ضمنا وانت مزدا دو کابین و وانت کاپرا بیشترین نمرات منفی را در این بخش کسب نمودند.

در بخش بدنه وانت دیزل زامیاد و وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص دادند، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی ۲٫۵ درصد کاهش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به بهبود مربوط به وانت کاپرا می باشد.

در بخش رنگ وانت وینگل ۵ بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت کیفی ۸٫۱ درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به وانت مزدا دو کابین می باشد.

تعداد ایرادات مهم و اساسی نسبت به ماه قبل دستخوش تغییر نگردید. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، بهبود کیفی ۲٫۱ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه نموده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.