ادامه طرح‌هاى توسعه‌اى وزارت نیرو براى تامین برق کشور/ظرفیت نصب برق حدود ۶۷ هزار مگاوات است

وزیر نیرو خبر داد

مجید نامجو گفت: طرح‌های توسعه‌ای وزارت نیرو برای تامین برق کشور در حدود سالی ۵ هزار مگاوات با قوت ادامه پیدا می‌کند و از این بابت نگرانی نداریم.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید نامجو وزیر نیرو با اشاره به میزان ذخایر نیروگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور با ظرفیت نصب برق حدود ۶۷ هزار و ۴۳۳ مگاوات رسیده است که با توجه به میزان مصرف این ظرفیت کاملا جوابگو است و شاهد اضافه شدن ۳۰ هزار ظرفیت جدید به برق کشور هستیم.

وی افزود: اما طرح‌های توسعه‌ای وزارت نیرو که سالی ۵ هزار مگاوات است برای تامین برق کشور باید با قوت ادامه پیدا کند و از این بابت هم نگرانی نداریم.

نامجو در ادامه با بیان این‌که تمام تلاش دولت و وزارت نیرو اتمام پروژه‌های مهر ماندگار است، تصریح کرد: به دلیل این‌که این مقدار ظرفیت نیروگاهی در برنامه‌های پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته، تلاش دولت این است که منابع مورد نیاز تامین شود و هدف ما نیز پیشبرد این پروژه‌هاست.

وزیر نیرو در ادامه با ‌اشاره به میزان صادرات برق به کشورهای همسایه اظهار داشت: برنامه صادرات برق هم به خوبی پیش می‌رود به‌طوری که در سال ۹۰؛ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلو وات برق به کشورهای همسایه مانند ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان صادر شد و انتظار داریم امسال این میزان به ۱۰ میلیارد کیلو وات برسد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.