ادامه فضاسازی رسانه ای برای شکست طرح عنان/ مواضع روسیه، عراق و چین

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد : معاون عنان به شورای امنیت گفت : مخالفان سوری از هیچ چیزی نمی ترسند.

معاون عنان گفت در حال حاضر انجام گفتگو میان دولت سوریه و مخالفان غیر ممکن است.

العربیه در ادامه خبرپراکنی علیه سوریه و تلاش برای مخدوش کردن وجهه نظام سوریه و سرپوش گذاشتن بر  اقدامات خشونت آمیز گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها ورژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس، ادعا کرد در گلوله باران الحوله از سوی ارتش سوریه، پنج منزل مسکونی تخریب شده است.

 موضع برزیل

خبر دیگر اینکه برزیل در واکنش به اقدام هماهنگ کشورهای غربی در اخراج دیپلماتهای سوری برای افزایش فشار بر نظام سوریه، بر حمایت خود از گفتگو با دولت سوریه و تصمیم نداشتن خود برای پایان دادن به فعالیت دیپلماتهای سوری در برزیل تاکید کرد.

بیش از هفت هزار نفر سلاحهای خود را بر زمین گذاشتند

سانا نیز گزارش داد ۱۰۱ فرد فریب خورده که در خشونتهای اخیر دست داشته، اما دستانشان به خون بیگناهان آلوده نشده بود، خود را به طرفهای ذیربط در استان حماه تسلیم کردند.

این افراد تعهد دادند دیگر سلاح به دست نگیرند و دست به خرابکاری و اقدامات مسلحانه نزنند.

بر اساس این گزارش، تا کنون، بیش از هفت هزار نفر، با تحویل سلاحهای خود به دولت، به زندگی عادی خود بازگشته اند.

مخالفت عراق با راه حل نظامی

خبر دیگر اینکه هوشیار زیباری وزیر  امور خارجه عراق تاکید کرد راه حل بحران سوریه از طریق روند سیاسی که رهبری آن را سوریها به دور از هرگونه دخالت خارجی بر عهده داشته باشند، امکان دارد.

زیباری که در توکیو پایتخت ژاپن سخن می گفت، حمایت کشورش را از طرح کوفی عنان درباره سوریه اعلام و بر ضرورت جلوگیری از هرگونه تلاشهایی که از موفقیت این طرح جلوگیری می کند، تاکید کرد.

مواضع چین و روسیه
 
خبر دیگر اینکه روسیه مخالفت خود را با برگزاری نشست جدید شورای امنیت درباره سوریه اعلام کرد.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه با برگزاری هرگونه نشست جدید شورای امنیت درباره سوریه در آینده نزدیک یا هرگونه اقدامات دیگری مخالفت خواهد کرد.

چین نیز بار دیگر مخالفت خود با هرگونه دخالت نظامی در امور سوریه را مورد تاکید قرار داد.

خبر دیگر اینکه تیم ناظران بین المللی همچنان به بازدید خود از مناطق ناآرام به ویژه در حمص و حماه ادامه می دهند.

همچنین سوزان رایس نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت با تکرار ادعاهای خود علیه سوریه مدعی شد همچنان از طرح عنان حمایت خواهیم کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.