ادامه فعالیت برخی موسسات اعزام دانشجو علی رغم پلمب شدن/انتشار اسامی ۱۳۰ موسسه غیرمجاز

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با اشاره به فعالیت برخی موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو، در فضای مجازی علی رغم پلمب این مراکز، گفت: انتشار اسامی ۱۳۰ موسسه غیرمجاز در سایت این سازمان منتشر شد.

 دکتر ابراهیم حاجی زاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با اشاره به نظارت هفتگی عملکرد موسسات اعزام دانشجو، اظهار کرد: با نظارت جدی کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به موسسات متخلف تذکرات لازم داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها، اسامی موسسات متخلف از فهرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو حذف می شود.

وی تاکید کرد: خانواده ها و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به تبلیغات خیابانی و فضای مجازی توجه نکنند و صرفا به موسساتی مراجعه کنند که اسامی آنها در سایت سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.

دکتر حاجی زاده ادامه داد: دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور که به موسسات اعزام دانشجو مراجعه می کنند نباید به سادگی ادعای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر خارج و پرداخت مبالغ مالی کلان در قبال این خدمت را قبول کنند و با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از صحت این ادعا اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: مشاهده شده است که حتی با وجود پلمب برخی موسسات، این موسسات در فضای مجازی و از طریق سایت های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می دهند که در این خصوص برای توقف فعالیت این سایت ها در حال هماهنگی با پلیس فتا هستیم.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: علاوه بر فهرست اسامی ۱۳۷ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج، فهرست ۱۳۰ موسسه تعلیق و لغو مجوز شده از سال ۱۳۸۵ تاکنون در سایت سازمان امور دانشجویان منتشر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان در مراجعه به موسسات اعزام دانشجو با مشکلی مشخص ناشی از عدم انجام تعهدات موسسه مواجه شدند می‌توانند از طریق ایمیل به اداره موسسات به آدرس (moasesat@saorg.ir ) اعلام کنند تا در هیات حل اختلاف بررسی و پیگیری شود. بر اساس این گزارش فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو، موسسات تعلیق و لغو مجوز شده که در پایان هر ماه به روز می‌شوند در سایت http://scholarship.saorg.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.