ادامه مهاجرت مردم سیستان فاجعه به بار می آورد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مردم زهک، زابل و هیرمند در مجلس گفت: باید مردم سیستان را دریابید چرا که اگر این منطقه خالی از سکنه شود فاجعه به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، “سید باقر حسینی” نماینده زهک، زابل و هیرمند در صحن علنی امروز چهارشنبه در تذکری شفاهی گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم مردم سیستان را دریابید، هم چنین از نمایندگان مجلس می‌خواهم که به داد مردم سیستان برسند .
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بیکاری، فقر، طوفان‌های سهمگین شن و ماسه و بیماری‌های ریوی ناشی از آن، امان مردم را بریده است و این منطقه در حال خالی شدن از سکنه است.
 
وی تصریح کرد: اگر منطقه سیستان از سکنه خالی شود فاجعه‌ای به بار می‌آورد، همچنان که از شش ماه پیش تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار از سیستان مهاجرت کرده‌اند.
 
حسینی گفت: باید در منطقه سیستان با تجدید نظر در مالیات منطقه سیستان و بخشودگی آن، بازگشایی سریع و فوری بازارچه‌های موقت و مرزی سیستان، در تشکیل فوری کارگروه رسیدگی به تالاب بین‌المللی هامون،اعمال مشوق‌های سرمایه گذاری، انتقال آب کشاورزی، فعال شدن شهرک‌های صنعتی، دایر شدن میراث فرهنگی در سیستان، توجه به جانبازان شیمیایی از مهاجرت مردم این منطقه جلوگیری شود.  
 
وی در پایان به وزیر راه، مسکن و شهرسازی در خصوص تسریع در احداث بزرگراه زابل به زاهدان نیز تذکر داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.