ادامه کمک نظامی و مالی به مخالفین دمشق/ اوضاع سوریه بحرانی تر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، امروز وزیران خارجه آمریکا و ترکیه در آنکارا پس از مذاکراتی درباره سوریه دریک  کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند.

” احمد داود اوغلو ” وزیر امور خارجه ترکیه در این کنفرانس خبری مدعی شد بعد از استعفای “کوفی عنان” تمامی تلاش های مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه با شکست مواجه شده و اوضاع این کشور بحرانی تر شده است.

وی همچنین مدعی شد نظام سوریه در حلب دست به کشتار زده است و آنچه در سوریه می گذرد، جنایت جنگی است.

“هیلاری کلینتون” وزیر خارجیه آمریکا نیزدراین کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد حتی دوستان بشار اسد در حال فاصله گرفتن از او هستند و ما در آینده که البته نمی دانیم که چقدر طول خواهد کشید شاهد سقوط بشار اسد خواهیم بود.
 
وی همچنین از عدم همکاری روسیه و چین با سیاست های غرب و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

کلینتون گفت برای حل سریع تر بحران سوریه آمریکا به کمک های مالی و نظامی از مخالفان سوری ادامه خواهد داد و این کار با هماهنگی و همکاری دوستان آمریکا در داخل و خارج سوریه صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه مدعی شد در حال حاضر حدود ۲ میلیون نفر از مردم سوریه در وضعیت بحرانی به سر می برند و نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند .
 
کلینتون از حمایت ها و کمک های مالی و غذایی دولت ترکیه به حدود ۵۰ هزار آواره سوری در ترکیه قدردانی کرد و وعده داد که آمریکا یک کمک ۵ میلیون دلاری برای بهبود شرایط آوارگان سوری در اختیاردولت ترکیه قرار خواهد داد.

کلینتون بر ضرورت حمایت از ترکیه برای مقابله با گروه PKK  تاکید کرد و گفت سوریه نباید پناهگاهی برای PKK باشد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.