ادای احترام کاروان سینمای ایران به شهدای ابوموسی

۲۸م آذر ،

صبح امروز و در با ورود هنرمندان به جزیره ابوموسی صورت گرفت/

سینما پرس-گروه سینما/ کاروان سینمای ایران که صبح امروز جهت شرکت در همایش سینمای تجربی وارد جزیره ابوموسی شدند، با حضور در گلزار شهدای گمنام ابوموسی، به تجدید میثاق با آرمان های آنان پرداختند.

به گزارش سینما پرس، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کاروان سینمای ایران صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) با دو پرواز تهران – بندرعباس – ابوموسی، وارد این جزیره شده و سپس با همراهی حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جمعه محترم، مدیرکل سازمان تبلیغات و نماینده وزارت ارشاد در ابوموسی، سعیدی (فرماندار محترم ابوموسی)، خضری (رئیس شورای شهر) و… راهی گلزار شهدای گمنام ابوموسی شدند و با گلریزان، نسبت به این شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

برپایه این گزارش، این گروه سپس عازم سالن اجتماعات آموزش و پرورش ابوموسی شدند تا نسبت به تقسیم بندی و عضویت در کارگروه ها، ارائه برنامه علمی و بازدید از کارگاه های همایش دور از سایه، اقدام کنند.

این گزارش می افزاید: مراسم افتتاحیه همایش «دور از سایه» نیز از ساعت ۱۶ عصر امروز، در «تالار اجتماعات اندیشه» جزیره ابوموسی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است: این همایش علمی که با حضور جمع بسیاری از هنرمندان، اساتید و پژوهشگران، نویسندگان، منتقدان و دست اندرکاران سینمای ایران، در جزیره ابوموسی کلید خورده و ۳ روز هم به طول خواهد انجامید، پیرامون تبیین مؤلفه ها و درک مشترک از مفهوم «سینمای تجربی» در دو حوزه آثار مستند و داستانی برگزار می گردد. ضمن اینکه سرفصل های پژوهشی همایش نیز به این شرح است: سینمای تجربی در حوزه تعاریف نظری، سینمای تجربی یا فیلمساز تجربی، سینمای تجربی در حوزه روش و ابزار، سینمای تجربی و استانداردهای تولید، سینمای تجربی در حوزه پخش و مخاطب، سینمای تجربی از ایده و طرح تا فیلمنامه و…

همایش دور از سایه، روز دوم دی ماه در جزیره ابوموسی به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۲۷۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.