ادبیات در هفته قبل

۲۳م آذر ،

درگذشت “خلیل عمرانی” و انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین رویدادهای ادبی هفته قبل بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ ادبیات در هفته قبل دستخوش حوادثی چون درگذشت “خلیل عمرانی” شاعر آیینی کشورمان که هم اکنون در شاهزاده ابوالقاسم شهرستان دیر به خاک سپرده شده، بود زیرا فقدان این شاعر که در زمره شاعران متعهد به آرمان ها و اهداف والای انقلاب اسلامی قرار گرفته، جمع شاعران انقلابی را دچار غم و اندوه کرد.

بنابراین گزارش؛ از رخدادهای دیگر ادبی در هفته قبل می توان به انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد که براساس این حکم علی اسماعیلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به  عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و حمید شاه آبادی، محمد مهدی فداکار، مهدی فضائلی، محمد باقر خرمشاد، داریوش رضوانی، محمدرضا وصفی، علی زارعی بخفدری، محمد حسنی، علی شجاعی صائین، مصطفی امیدی، محمد اللهیاری، محمد عظیمی، یوسف افراش، محمد علی منفرد به  عنوان اعضای شورای سیاستگذاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب شدند.

لازم به ذکر است؛ که بسته شده پرونده پنجمین جایزه جلال آل احمد، به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بحث و جدال هایی در زمینه جایگاه کتاب شرح اسم، اعلام فراخوان جشنواره شعر فجر، برگزاری کنگره شعر شفق و برگزاری یادمان تجلیل از مصطفی محدثی خراسانی از رخدادهای ادبی دیگر هفته سوم آذرماه سال جاری به حساب می آید.
گفتنی است؛ که در هفته قبل اعمال و اجرای لایحه معاونت مالیاتی ناشران و کتابفروشان نیز به دستور رئیس جمهور به تعویق افتاد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.