ادعاهای پوچ در مورد خلیج فارس مثل کف روی آب است

۰۹اردیبهشت،

اگر بعضی شیخ‌نشین‌های اطراف خلیج فارس با تحریک بعضی کشورها شیطنت‌هایی در قبال مالکیت خلیج فارس می‌کنند ادعاهایشان همچون کف روی آب می آید و می رود.

به گزارشممتازنیوز، مصطفی رحماندوست در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس عنوان کرد: نام خلیج فارس که خلیج فارس است و هیچ کس هم هیچ توانی برای تغییر در این نام انجام دهد. در طول تاریخ خلیج فارس بوده و از قدیمی ترین نقشه هایی که در جهان موجود است نام این خلیج ، خلیج فارس بوده است و الان هم همین نام را دارد. 

وی افزود: حال اگر شیخ های دور و بر خلیج فارس با تحریک کشورهایی که خواه ناخواه اعتقادی نه به خلیج فارس دارند نه به خلیج غیر فارس، شیطنت هایی بکنند ادعاهایشان همچون کف روی آب می آید و می رود. آن چیزی که تاریخ ثبت کرده، خلیج فارس است ، همانی که از اول بوده ، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: حتی برای خارجی هایی هم که اهل ادب، فکر، فرهنگ، تحقیق،  تاریخ و جغرافیا می باشند بازهم خلیج فارس، خلیج فارس است. چون همان طور که گفتم یک مراجعه کوچک به نقشه هایی که از قرن های قبل مانده است، نشانگر این مطلب است.

این نویسنده اظهار کرد: فکر می کنم در ایران نیازی به صرف هزینه برای معرفی کردن خلیج فارس نیست، اما در سطح بین المللی در مقابل این بازی هایی که برای مخدوش کردن نام خلیج فارس انجام می گردد ، بهتر است ابتدا در محافل علمی جهان و محافل رسانه ای جهان هزینه کنیم و مدارک بسیار مهم و محکمی که داریم را نشان بدهیم. 

وی در ادامه گفت: همه دنیا که آدم های بی فکر و اندیشه و تابع رادیو و تلویزیون های سیاسی شان نیستند. آدم های بسیاری هم می باشند که فکر دارند، اندیشه دارند و دنبال مدرک می گردند. وقتی که مدارک را در سطح جهان عرضه کنیم و در این راه تلاش کنیم آن زمان این حرکت های بی معنی که هیچ ریشه ای در تاریخ و جغرافیای دنیا هم ندارد بی نتیجه خواهد ماند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.