ادعای جدید اوباما علیه سوریه

جام جم آنلاین: در حالی که دولت سوریه تهدید کرده در صورت حمله بیگانگان به خاک کشورش از تمام امکانات موجود خود بهره خواهد گرفت و این مساله در صورت موجود بودن سلاح‌های شیمیایی هم صدق می‌کند، باراک اوباما در تلاش است تا از این مساله برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور بهره‌برداری کرده آرای بیشتری را به سمت صندوق‌های دمکرات‌ها سرازیر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوباما در سخنانی که شب گذشته و در ادامه رقابت‌های انتخاباتی برگزار کرد، گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه یک “خط قرمز” خواهد بود که نگرش او در مورد دخالت در بحران سوریه را عوض خواهد کرد.

وی بدون اشاره به کمک‌های وسیع اطلاعاتی، سیاسی و نظامی به شورشیان مسلح در سوریه که بیشتر آنها از اعضای القاعده هستند، با ادعای اینکه وی دستور دخالت نظامی را نداده است، افزود: “اگر شاهد تحرکاتی در جبهه سلاح های شیمیایی یا استفاده از سلاح های شیمیایی باشیم، دارای تبعات عظیمی خواهد بود.”

اوباما در ادامه سخنان خود در کاخ سفید که به نظر می‌رسید برای خبرنگاران است اما مرجع آن که همان اسرائیل باشد خیلی زود پیدا شد، گفت: “این فقط شامل سوریه نمی شود. بلکه شامل متحدان ما در منطقه از جمله اسرائیل می شود و مایه نگرانی ما است.”

اوباما که به نظر نمی‌رسد تمایلی به استفاده از نیروی نظامی به صورت مستقیم در شرایط فعلی در سوریه داشته باشد در ادامه حتی برای استفاده از آنچه وی سلاح‌های شیمیایی سوریه خواند نیز میزان استفاده تعیین کرد و گفت: “یک خط قرمز برای ما وقتی است که شاهد جابجایی یا به کار گیری مقدار زیادی سلاح شیمیایی باشیم. این محاسبات ما را عوض می‌کند.”


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.