ادعای رویترز درباره حمله سایبری جدید به ایران

ادعای رویترز درباره حمله سایبری جدید به ایران

دو شرکت سازنده نرم‌افزارهای امنیتی مدعی حمله ویروس جدیدی که به زبان فارسی برنامه نویسی شده است، به کامپیوترهای پنج کشور خاورمیانه از جمله ایران شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز از بوستون گزارش داد: کارشناسان امنیتی از یک حمله جاسوسی سایبری خبر دادند که ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه را هدف گرفته است. این حمله بنا به گفته کارشناسان اولین عملیاتی است که در آن از ابزارهای ارتباطی استفاده شده است که برنامه آنها به فارسی نوشته شده‌اند.

این کارشناسان می گویند، حملات جاسوسی اینترنتی همچنان ادامه دارد و در همین زمینه ویروس جاسوسی اینترنتی جدیدی از نوع “تروجان” کشف شده که در آن برای اولین بار از ابزار ارتباطی نوشته شده به زبان فارسی استفاده شده است.

شرکت امنیتی صهیونیستی “سکیولرت” و شرکت روسی “کاسپرسکی”، روز سه شنبه گفتند که تاکنون بیش از ۸۰۰ مورد قربانی این ویروس را شناسایی کرده‌اند. هدف‌های این ویروس شامل شرکت‌های زیربنایی حساس، کامپیوترهای دانشجویان مهندسی، شرکت‌های خدمات مالی و سفارتخانه‌های دولت‌ها در پنج کشور خاورمیانه بوده و بیشترین آلودگی این ویروس در ایران رخ داده است.

سکیولرت و کاسپرسکی از مشخص کردن هدف‌های خاص این حمله که معتقدند دست کم از هشت ماه قبل فعال شده است، خودداری کردند. آنها گفتند که نمی‌دانند چه کسانی پشت این حملات قرار دارد و سازنده این ویروس دولت خاصی است یا نه.

آویو راف، مدیر بخش تکنولوژی شرکت سکیولرت گفت: مطمئنا یک شخص که به زبان فارسی مسلط است در این کار دست داشته است، اما این‌که تیم نویسندگان این ویروس چه ملیتی دارند، معلوم نیست.

سکیولرت و کاسپرسکی گفته‌اند که این ویروس به مهاجمان اجازه می‌دهد که فایلهای کامپیوتر آلوده شده را سرقت و بر ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه اینترنتی نظارت کنند. این ویروس همچنین می‌تواند صداها، کلیدهای فشار داده شده در صفحه کلید کامپیوتر را ثبت کند و از فعالیت‌هایی که در صفحه مانیتور کامپیوتر نشان داده می شود، عکس برداری کند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که معتقدند این ویروس‌ها چندین گیگابایت اطلاعات کامپیوترهای مورد هدف قرار گرفته را به خارج ارسال کرده‌اند.

راف گفت: برخی در حال تلاش برای ایجاد پرونده‌ای بزرگ از برخی چیزها هستند، اما نمی‌دانیم که آنها نهایتا دنبال انجام چه کاری هستند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نیما:

    منبع خبر ؟؟؟

    لینک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.